Saturday, 20 December 2014

Sakit gigi

Assalamu'alaikum

Cerita semalam...
Jumpa doktor gigi sebab nak tampal gigi berlubang.
Serius seriau sebab dengar-dengar kalau cabut gigi sangat sakit.

Betul ker sakit,bukankah di bius dulu,ntah la nak cakap pun tak pandai sebab takde pengalaman cabut gigi.
Jadi smlm pergi jumpa doktor sebab gigi yang berlubang tu makin dalam lubangnya dan sesekali terasa sakit dan ngilu.

Habis tak kan nak tunggu gigi tu reput sendiri pulak kan atau nak cari penyakit tunggu makin lama kang sakit makin teruk baru padan muka kan...

Jadi keputusan nya hari ni cuma tampal letak ubat dulu...balik dalam seminggu datang balik jumpa doktor dan baru dia akan decide samada nak tampal biasa,atau buat rawatan akar...(Klik sini)

Sebenarnya ianya bergantung pd gigi tersebut kalau dalam tempoh tersebut gigi yg di letak ubat tu tak sakit maka gigi tu kena tampal jer.Dan kalau gigi tu ada rs sakit dalam tempoh tu,maka rawatan akar gigi akan dibuat..

Hahhh yang rawatan akar ni tau dah camana sebab dah penah buat 5/6 tahun lepas.So tunggu je lah seminggu lagi..harap2 tak sakit lah gigi ni,sebab kalau sakit, maka kena buat rawatan akar tu yg tak tahan tu..Tak tahan nak membayarnya lah.Sebatang gigi RM350..Mak aihhh mahai gila..Itu satu gigi,ini tadi dua batang gigi sekali pulak tu yang berlubang...

Moral of the story kat sini...rajin-rajin lah gosok gigi yer adik-adik..Jangan lupa dalam sethn tu sekurang-kurang nya kena jumpa doktor 2 kali. untuk pemeriksaan gigi...

Ok sekian,jumpa lagi In shaa Allah...

6 comments:

  1. umie last jumpa doc gigi thn 2010.. itupun kalau bukan keran gusi bengkak.. so then cuci gigi terus,,itupun dah kena rm100..heehhe.. moga cepat sembuhnya sakit giginya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. "salam...lama tu dik...kannnn...kita kalau tak sbb sakit atau ada msslh dgn gigi atau gusi tak jumpa lah dentist...salah konsep tu..hehehe.."

      Delete
  2. wohh gtt toh , salam umie http://www.saneva.net/2014/10/curahan-hati-seorang-ldrhubungan-jarak.html

    ReplyDelete
  3. assalam..lama tak jumpa...gigi saya dulu terpaksa di cabut, sebb memerlukan kos yg tinggi..saya tak mampu terus doc. cabut jerr..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. "haha mmg lama dh 2 thn kot..sayang lg kt blog ni tu yg teruskn..."

      Delete
  4. HAHA...cerita pasal sakit gigi. Last jumpa dentist, 2014..sbb gigi bengkak. Hewhew...terpaksa cuti 2 hari...sakitnya sampai ke otak. Apapon, hai salam kenal kenalan...saya new blogger...jom follow http://yuyueizzati12.blogspot.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...