Wednesday, 24 November 2010

Yang lama jgn buang....kita bukan orang kaya....


Assalamu'alaikum...

Inilah permintaan kak cik,nak beskal...nak beskal...Dekat seminggu dok mengayat abah nya suruh beli basikal...

Dek kerana dah tak larat nak dengar,kitaorang ikut je lah kemahuan dia.Lagi pun dia belum ada basikal lagi,tambah pulak pereksa akhir thn hari tu dapat no.2...Anggap je lah ni sebagai hadiah ......Petang tu mami dan abah pi kedai basikal kat pot klang tu,nasib baik masih buka w/pun hari minggu.Nak yang mana yer...Yang ni pink..kiut sangat,tapi kak cik dah pesan berkali-kali dia nak yang kaler oren.So....

Kami sepakat ambik yang ni..kaler oren.


Kak lang pun merengek gak..yang ada tu kita repair je..tak payah beli.Adik pun naik basikal lama jugak,repair mana patut...


Kesimpulannya bergembiralah anak2 mami dengan basikal masing2.Kak cik leh pandai kayuh basikal tu slps belajar ngan mami tak sampai sejam...


Basikal kak lang tu,dulu kakak pernah guna naik pi sekolah masa darjah 5 dan 6.Pastu abang sambung lak naik pas kakak masuk skolah menengah.Thn dpn abang naik skolah mngh,kak lang lak sambung naik ke skolah.Basikal yang adik tu pulak ialah basikal abang masa dia darjah 1.Lepas dapat basikal je abang belajar tak smpai sehari dah pandai....pastu abang asyik 'hilang' je sampai maghrib lum balik2 sbb pi lepak umah kawan dia main PS.Itu citer lama la..dah 5 thn dah....

2 comments:

  1. wah nak beskal baru gak

    p/s: kak. yg ttg giveaway tuh. akak tak buat entri pasal giveway yaya lagi..dab bagi link yg betul.kalau ade masalah sila rujuk contoh peserta laink ye..da siap buat entry komen kt blog yaya.thanks kak..(sekadar mengajar cara join giveaway)

    ReplyDelete
  2. aduhai..yaya,nanti akk cuba yer..sib baik kamu sudi ngajor..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...