Sunday, 17 July 2011

Selamat bersantai di hujung minggu...

Assalamu'alaikum...


Haiiii,jumpa lagi kawan2..hehe macam rancangan kanak2 pulak dah...Selamat berhari minggu,senyap sunyi jer ni..ada la terserempak 2,3 org ms bw tadi, yang lain2 tu samada sibuk kat dapur..menu special kot hari nih?..atau ada yg pergi jalan2 makan angin atau ada jugak yg jalan2 cari makan...

Saya hari ni belom masak lagi ni...baru tgh dok pikir2 nak masak apa,hari ni kan en hubby pegi pasar macam biasalah kan..so byklah ikan, sayur mayur dalam fridge.Nak masak apa...nak masak apa...

Oh ya tadi dalam pukul sebelas mcm tu saya dgn adik pegi sekolah diorang,ada sukan tahunan...kak cik dn kak lang dok rumah tengok kartun.Diorang ni sorang pun tak masuk sebarang acara,acara menghias rumah sukan tu ada lah....Abang pun balik minggu ni so,dia pun ke sekolah sbb nk jumpa kwn2 lama dia yg dah berjanji bagai nak rak ms on9 fb mlm tadi...Ntah ler jumpa ke tidak....

Pegi sekolah tu pun bukan nak tgk sukan sgt pun,pegi tinjau2 apa yg kwn2 dok jual kat tepi padang tu sebenarnya....Sewa satu tapak RM 50 rasanya...ada la 2,3 org kwn ambik kesempatan berniaga....Pegi lah beli apa2 yg patut kan...ROJAK BUAH,KOPOK LEKOR,AIR SIRAP BANDUNG,AIS KRIM...KENTANG GORENG...

Lebih kurang sejam kat padang tu,dgn panas rasa macam nak pitam pun ada..hehhe..balik jer lah,nak masak tapi tak tau menu apa.Asyik2 ikan goreng,sup sayur,sambal belacan...
Huhu..smlm pulak buat nasi lemak....

Eh,tgk tadi en hubby beli byk ikan sardin tu, leh ler buat laksa..tp...dah t/hari ni belum start lg bila nak siap pulak...Hurmmm......lain kali je lah buat laksa nampaknya...lama nya tak makan laksa...

32 comments:

  1. assalamualaikum akak.

    ~eheh. gambar baru.

    akak, semua anak akak ni macam kembar saya tengok. kiut je. :D

    ReplyDelete
  2. Hujung minggu selalunya org dok umah,atau makan angin..kak ida keje, keje..keja....

    ReplyDelete
  3. sar:

    "wa'alaikumussalam sar..a'ah gambar lama tu tp baru letak..macam kembar kan..sebenarya ank2 akk semuanya bulat2..hehhe..mcm mami depa la..sihat2 belaka...nk wat camana dah keturunan kan.."

    ReplyDelete
  4. nyanyisunyi:

    "yer ke akk kena keja..tapi takpa lah kak..daripada dok rumah akak sunyi nanti baik akk pi keja dpt lah akk sibukkan diri..betul tak kak...?"

    ReplyDelete
  5. letih ni kak pia.. baru balik kursus.....

    seghawa tau la.. heehehe... kalau seghawa makan la <3

    ReplyDelete
  6. sedapnya laksa kak.. bee suka laksa wuwuwuwu....

    kak cantik header buat sendiri ek ?

    ReplyDelete
  7. en.mamat:

    "baghu balik kursus?...kursus apa tuh?..hehe,baghu tau nohh pengat tu seghawa..sedapkan, nak2 pulak seghawa dughian...mkn ngan pulut kaa cicah ghoti kan.."

    ReplyDelete
  8. puan bee:

    "akak pun suka laksa gak..laksa penang la paling akk suka,dah lama tak buat ni bee..kalau buat nnti nk tayang kt bee..hehehe..jahat akak kan..eh,header tu akak la yg suka suki buat,cantik ker?"

    ReplyDelete
  9. Salam..bila nak buat laksa tu..dah nak puasa ni, boleh buat dlm puasa nanti..

    ReplyDelete
  10. Sedap kalau buat laksa guna ikan sardin ni kan akak. Kalau kat Penang, depa akan campur sikit dgn ikan sardin tin nak bagi rasa manis.

    Kaz pun kalau gi hari sukan atau sebagainya lebih suka gi jalan2 kat gerai2 yg ada, cuci mata dan cuci duit sekali. Seronok tgk barang2 yg dijual tak kisahlah apa2 pun.

    ReplyDelete
  11. sebut pasal laksa nie...baru jer pekena laksa Johor. Semalam pulak...makan asam laksa...nurul nie mmg hantu Laksa!

    Anak2 Pia..sumer muka samer..cam kembar pulak. Comel mcm ibu derang.

    ReplyDelete
  12. ariana's:

    "itulah pasal..bila nak buat nih..insyaallah semangat nak buat ni esok lusa kot..hehhee..tp kalau bln puase pun buat jugak kalau teringin nk mkn dn bg kt jiran2 sebelah jugak..""

    ReplyDelete
  13. kaz:

    "a'ah kaz,akk pun ada dgr jugak diorang ckp mcm tu tp akk selalu buat dgn ikn sadin fresh jer...eh,sama lah kita kaz..suka pi jenguk gerai2 tu ms hari sukan skolah ank utk beli apa2 yg patut utk ank2 dn utk kita sendiri ngap..hehehe..akk betul2 ingatkn kamu tadi tup2 ada komen kamu kt sini..betul kata org tua2 kita ingat org,org ingat kita.."

    ReplyDelete
  14. nurul a.k.a riko:

    "eh sama lah kita hantu laksa...malah ank sulung akk pun hantu laksa gak..mau nya tidak ms ngandungkn dia dulu hari2 mkn laksa..hehe..diorng tu mmg sama jer mcm kembar,semuanya muka bulat2 dn pipi tembam2.."

    ReplyDelete
  15. sy x berapa gemar mkn laksa tp bolehlah makan cuma bkn peberet..

    kak tukar nama blog ke? sy td ingat blog sapa lah yg ada dlm bloglist ni..rupanya blog akak..hehe

    ReplyDelete
  16. alah..tak sempat nak makan nasi lemak..nanti kalau wat laksa calling2 lah kak pia..hehe

    ReplyDelete
  17. hari ini mcm malas jer nak gi keje tau..

    sebab penat semalam pun tak habis lagi..

    ReplyDelete
  18. fa punya hujung minggu bermacam2 aktiviti di rumah. hehe

    ReplyDelete
  19. kak pia x nak cuba2 berniaga gak ke?lebih2 lagi bulan pose..hehe :)

    ReplyDelete
  20. rina avail:

    "yer ker..akak suka laksa sgt2 tau,tp kalau balik kg lah..kalau kt sini takde yg sedap macam kt kg tu..kalau buat sendiri pun kdg2 jer sedap..kdg2 biasa2 jer...eh..pasal nama blog tu ek..akk pun tktau naper jadi mcm tu....saja ubah sikit2 jer.."

    ReplyDelete
  21. nurkass:

    "iyalah kass...nasi lemak akak tu biasa2 jer,kalau buat laksa lak akk segan nak kasi org sbb tak sedap pun rasanya,tp kalau sudi dtglah makan laksa sama2 nnti..hehehe ntah bila ler nk jadi laksa akak ni....."

    ReplyDelete
  22. ainnoraini:

    "selalu isnin mmg rasa mcm tu kan..mcm diorng selalu ckp 'monday blues' tu kan..."

    ReplyDelete
  23. fathiah hamim:

    "mmg byk aktiviti ms hari cuti hujung minggu kan fa..akak pun sama.."

    ReplyDelete
  24. pia sesekali makan laksa kuah ikan sardin sedap. dah lama plak tak buat laksa, cik ina suka mee laksa yang rendam sendiri, sedap skit meresap kuah. dah lama rasa tinggalkan nengok aktiviti suka anak , seronokkan nengok orang berniaga sekali.

    ReplyDelete
  25. mrs yie:

    "eh akak mmg bulan pose meniaga tp kuih muih jer..thn ni tak tau lg sbb belom bincang lg dgn kwn akk yg sama2 meniaga tu..kecil kecilan jer,terlanjur buat kuih utk berbuka tu buat ler lebih sikit utk jual.."

    ReplyDelete
  26. kak rosaliza:

    "smlm ker kak..hehe,smlm kul lima bru nk masak kan..dan pukul 6 pulak si izzat nk balik hostel so,masak sambal sardin jer,goreng kobis dan telur dadar..itu jer,simple kan..sebenarnya kelam kabut,yg pegi beli brg dapur tu bkn takde hari lain tp barg2 mmg dh habis dah.."

    ReplyDelete
  27. cik ina do do cheng:

    "saya pun dah lama tak makan laksa ..nak buat pun bercinta jer..hari tu singgah pasar malam sg udang,boleh tahan jugak sedap..tp mkn tak puas..ank2 suruh buat sbb boleh mkn ulang2..~thn depan boleh lah cik ina pi tgk si firdaus bersukan...tak masuk acara pun pegi melawat gerai2 jualan jer cik ina.."

    ReplyDelete
  28. sory kak lambat siket komen.. hehehe

    bst gak aktiviti hujung minggu akak kn... bukan cm saya kena kej.. maklumlah keje cashier kn :( jadi kuli jerk :(

    ReplyDelete
  29. taufiq arifin:

    "hehe..lambat ker cepat ker,akak tk kisah pun..kalau sibuk tu tk payah terkejar 2..akak pun bkn nak paksa org suruh komen...akk buat blog pun suka2 jer..tp tk sangka dpt kenal ramai kwn2 yg setia berkunjung ke blog akk hari2 termasuklah kamu..terima kasih yer...eh,keja kuli ke apa pun takpa top,asalkan halal.."

    ReplyDelete
  30. seronok tengok dorang main tp yg tak tahan tu paneh hihi..

    dlu ada kwn offer gerai pibg..bayo rm50 tp untung kita 20% kene bayo lg pd pibg..abg x bagi la plak..sebab bila +- kita xdak untung mn pun..lebih kpd kebajikan pibg hehe..lgpun No anak2 tengah mengganas lagi yg 2org tuh..

    ReplyDelete
  31. Pia,
    akak kalau ikan sardin, akak suka goreng garing macam tu...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...