Tuesday, 1 January 2013

Selamat Tahun Baru 2013!

Assalamu'alaikum...

Hurmmm....selamat tahun baru 2013 buat semua kenkawan...Ada azam baru?..semoga tercapai segala azam tu..Saya?Takde makna nya nak berazam baru...yang tahun lepas pun belum tertunai lagi..hahhaa..Jadi lebih baik tahun ni jangan nak berazam-azam bagai nohh....Percaya atau tidak antara azam tahun baru yg tak pernah tertunai ni sebenarnya azam nak....KURUS!!!..hahha memang giler kan dah dekat sepuluh tahun berazam nak kurus kan badan last2 macamni lah jugak..sebenarnya nak kurus ker nak cantik ker bukan persoalan sebenar dalan hidup ini..tapi kalau dah gemuk..umur pulak dah berginjak ke angka 40..penyakit pun makin nak hampir jer dengan kita ni memang patutlah kena kurus kan...Alamak...darah tinggi...takut sangat!Macamana dengan serangan jantung yang kena bulan 6 hari tu?Suka ker tak..itulah antara kenangan terpahit tahun 2012 yang saya alami.

Sepanjang tahun 2012 yang lepas,macam2 asam  garam kenangan manis pahit maung semua ada kan.Manis sangat berbaloi untuk dikenang,pahit...sesekali terlintas jugak di sanubari walau pun hati kata tak nak ingat2 lagi.Apapun yang baik kita jadikan teladan dan yang buruk kita jadikan sempadan...Semoga tahun baru ni semua kejadian2 indah jer berlaku kan..Itu semua orang pun nak...Kita hanya mampu merancang hanya Allah yang menentukan..


Antara peristiwa penting yang berlaku pada 1.1.2013...Hantar anak2 balik ke asrama..Banyaknya barang...hehe..tapi ini untuk dua orang lahh..


Lepas hantar anak bujang di asrama Yayasan Selangor,di Klang..hantar pulak si kakak kat Kuala Selangor..Hahh..cerita pasal azam tahun baru,diorang berdua ni dah sah2 ada azam...Biasa lah budak2 sekolah kan..Belajar lebih tekun supaya berjaya dalam pelajaran..jangan dok asyik leka lagi..Kakak tahun ni SPM dan abang pulak nak amik PMR..Harap korang berjaya...Untuk korang,mummy just nak pesan...jangan paksa diri,tapi BUATLAH YANG TERBAIK!

Sekian,jumpa lagi kalau ada kesempatan...Insyaallah.

8 comments:

  1. Selamat tahun baru kak pia..tgk anak2 dah angkut kain baju balik asama.....good luck untuk anak2 akak

    ReplyDelete
  2. Selamat tahun baru juga buat pia. Kakak pun hantar anak kakak semalam. Yg baju purple tu sama dgn baju anak kakak yg kedua uniform outing batik purple.

    ReplyDelete
  3. saya pun nak merasa pengalaman hantar anak g asrama..tapi boleh ke..mesti rindukan?

    ReplyDelete
  4. Tok...tok...tok... Lama menghilang tuan rumah.

    ReplyDelete
  5. blogwalking...jemput ke blog saya dan kita tukar link ye..
    http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum..salam ziarah!!

    Jemput ziarah blog saya ;)
    http://supplementforall.blogspot.com/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...