Thursday, 5 August 2010

Pra sekolah..

adoii..banyak nya kerja nak buat ni..rutin harian aku mcam hari2 lain..kalau ada yang berbeza pun satu dua je,macam hari ni..pagi-pagi lagi..(tak la pagi sangat pun)lepas je amik kak cik ngan suzuki merah hubbyku, pi potostat sijil lahir adik,pastu pi skolah amik borang pra untuk adik.Ntah le,aku cuba je,mana tau kot2 dapat nanti boleh la adik skola pra tahun depan.

Tahun2 lepas..anak2 semuanya skola abim je masa tadika.Malas nak mintak pra sebab rasa cam tak dapat je.Bukan la sbb hubby aku tu kerja dan gaji besar,dan bknnya sebab aku ni prasan kaya..tapi mmg susah nak dapat sbb banyak tul protokolnya.Lagipun penduduk kat BSS ni punya la ramai..Skolanya pulak itu le satu..Takpa lah janji aku cuba ,mana tau ada rezeki.

Skola pra la ni bkn mcm dulu..dah ada improve.Kalau tak dapat,adik pi skola abim je la.Mana2 pun ok,janji skolah.Zaman aku dulu tak pi tadika pun pandai-pandai gak diorang..diorang le,aku tak la pandai sangat pun.Zaman la pulak, skolah tadika bercambah..skolah keb,skolah agama..tapi bebudak la..bukan makin elok makin terokk..

Tapi aku bukannya nak kata skolah atau cikgu2 tu tak betul..banyak faktor sebenarnya ,yang kalau nak bincang kat sini tak kan abis sampai bila2 dan tak kan jumpa jalan penyelesaiannya..Maka kita..mak2 dan ayah2,termasuk cikgu2 kat skolah dan ,semuanya sekali kena la ambil peranan masing2...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...