Wednesday, August 4, 2010

Cewahh..tengok pada tajuk macam gempaq je..saya budak baru belajaq..nak jadi usahawan besaq tu, dak la..jadi usahawan MLM je..modal kecik untung besaq..tu pun kalau buat la,kalau daftar jadi ahli pastu duduk diam..mana nak dapat apa...nak kena cakap ka MLM apa?Boleh ke cakap..cam promote je..Sebenarnya aku buat Zhulian...ohh barang kemas tu?Haah tu dulu chek..la ni dah belambak produk Zhulian dah keluaq..Tapi kalau dekat2 nak raya ni,mmg barang kemas la laku.Aku pun macam tak percaya gak yang aku dah buat sales barang kemas dekat2 4,000 lebih dah ni..org lain?Toksah cakap la orang lain,yang penting aku ni...dekat setahun masuk..tak jadi apa pun,rupanya kalau nak 'jadi',kena ada tindakan..patut la..sblm ni tak bertindak rupanya.Dalam apa bidang pun kalau bertindak dan bersungguh sure boleh berjaya.Tapi dia punya dugaan dan cabaran tak yah cakap le..paling2 rase cam nak nangis..bila kena tengking.."nak jual brg ke?saya tak nak beli,saya sibuk ni,tengah suap ank makan,jap lagi nak antar ank g sekolah,suami pun tengah makan,jap lg dia nak g kerja..bla..bla..bla..padahal aku dtg sbb lain kak,ye ke napa tak cakap dari tadi?Masuk le..napa berdiri kat luar je?..sian..ingat nak jual barang akk tak tak nak beli la..."Nak jual barang ke..datang sbb lain sekali pun,ajak le masuk..cakap elok2..adat melayu, islam lagi tu..mana dah hilang kak..hilang terus hormat aku kat akk ni sorang..blah la ramai lagi orang lain kat bumi ni.Tapi peristiwa tu, buat aku betul respect ngan org2 yg dah berjaya a.k.a jutawan MLM.Sbb diorang dah lama,dan sure diorang tu sblm ni pernah kena halau dan kena maki..Aku lak..dengan MLM ni la baru aku belajar mengenal manusia yang sebenarnya.Tambah2 hat dok kat area2 aku la..hat nmpak baik rupanya tak baik,hat nmpk sombong..tapi baik pulak..hat nmpak alim..tapi tak de adab...macam2 ada...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...