Monday, September 27, 2010

birthday kakak yg ke 14 thn....dan citer jln2 gi manjung..

27.9.10..happy birthday kakak..dua tiga hari lepas,kak lang sebok betul asyik ngajak abahnya pi giant..ntah apa yang nak dibelinya.Owh......nak belikan kakak hadiah rupa2 nya.Baik sungguh hati kak lang.Mami pon ikut sekali masa kak lang carikan kakak hadiah,kak lang asyik tanya pendapat mami je..last2 di belinya kakak teddy bear.Tak mahal mana pun tapi yang penting... ingatan seorang adik kat kakaknya.

Semalam Mimi (sepupu iparku) kawin..kami dah bertolak pegi Manjung Sabtu lagi..oleh sebab hubby ku kerja ari tu..bertolak lambat sikit.nasib half day je..yelah..mmg kendurinya Ahad,tapi kalau Ahad baru nak pergi,bila nak sampai..booking hotel bajet kat sblh ngan pasaraya Billion tu,Lead View Hotel,ntah la apa taraf hotel tu..hotel bajet ke..brapa bintang ke..aku pun tak tau.tersesat-sesat gak kami,almaklum la smpai dh gelap..rupa nya kat sana sederet 5-6 bilik sedara mara kami je dari kampong.Mil aku,sil aku dah sampai.. Tan,Zuri,Maknjang, pun datang gak, semua nya ngan keluarga masing-masing.Malam tu pakat2 keluar cari makan..aku ngan adik dan kak cik kat bilik,penat..soh hubby tapau je.

Esoknya ,pagi2 lagi..sil aku , biras aku pi umah kenduri..tgk apa yg patut..kami yg lain kat hotel.Anak2 amik kesempatan mandi-manda kat swimmingpool.

abang , kak lang ngan kak cik..tgh syok berendamm..adik pulak,takut air..

tengahari tu kami semua bertolak ke rumah kenduri.Macam la jauh sangat,dari hotel kami dok tu..lima minit dah sampai.Kat sana punyalah ramainya tetamu , yelah jam tepat 12.30 tghari , time puncak kata org..Kat situ lagi ramai sedara aku jumpa.Adik-beradik mil aku semuanya leh kata ada..Selamat pengantin baru wat MIMI,suami dia..mualaf,asal dari Srwk..Aku harap korang bahagia ke akhir hayat..

Mimi ngan cik abangnya,Taufiq.

Aduhh...............................
Dah le tu..jom le balik,
Guest what?.......aku ngan famili ,Azri (adik ipar aku n famili)..kitaorg pi Lumut,singgah mandi-manda pulak kat Teluk Batik.Anak2 yang sebok..Mil aku ngan yang lain2 terus balik kot..
Sampai sana,mak aii ramainya orang..ya lah hari Ahad kan..tentulah ramai orang.
Ini la gaya anak2 aku ngan anak2 buah aku mandi-manda di Teluk Batik tu..Wooo..panas giler..
Aku dok nyorok kat bawah pokok kelapa je..Bebudak tu lantak depa la..Sunburn ke ada depa kesah?..Ada aku kesah?..Berjam-jam jugak la nak tunggu depa ni puas mandi , baru lah nak balik..Balik klang..singgah kejap kat Simpang 5 , beli apa2 yag patut..bukan nya apa ....nanti cadang nak wat jamuan B'day kakak merangkap jamuan raya , so beli la kepek2/jajan2 ke apa..Mlm tu singgah makan kat seafood je..tak kosa nak masak dah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...