Wednesday, 22 September 2010

kacip..ooo..kacip

Assalamu'alaikum...


Alahaiii..anakku,hari pertama dah berlalu..bila aku belek2 kertas BM Pemahaman(UPSR-2010) rasa sedih,kecewa,marah semua ada..tapi aku kena ketepikan perasaan aku tu..Mana tidaknya soalan yang senang pun dia salah jawab,alasan nya mmg dia tak tau pun apa benda "kacip" tu..tu la bebudak skrg ni benda alah tu diorg dah tak kenal,yalah sbb tak penah tengok.


Kalau balik kg sesekali,tak penah pulak aku nak tunjuk kan benda alah tu kat dia..tak penah terpikir pulak yang si kacip ni nak masuk peksa..Nak gelak pun ada..selama ni diorng dok belajar pasal pisau,parang,keris ntah apa2 lg..tapi tak penah lak diorng ni belajar pasal kacip ye..Tu lah pasal, dia tak tau apa penjodoh bilangan yang sesuai untuk kacip..Itu baru kacip,ada pulak gambar kat kertas soalan tu dgn tepak sirih sekali,punnnn dia tak tau..katanya tak penah tengok benda alah tu.


Izzat..Izzat..Kalau lah abang selalu dok buat latihan macam kakak dulu...mesti abang akan terjumpa soalan2 yang tak disangka..senang la sikit nak jawab.Ini tidak....buat latih-tubi tak penah pun..harap belajar kat kelas ngan tusyen kat sekolah je..Apa2 je lah abang..mami dah tak tau nak cakap apa lagi dah,dah letih suruh abang belajar..harap bila masuk sekolah menengah nnti abang akan belajar sungguh2 dan tanpa di suruh2..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...