Tuesday, October 19, 2010

oh anak-anakku....Cerita semalam..17/10/'10

Assalamu'alaikum...

Salam sayang....adik dan abang batuk2,abang dah seminggu batuknya, teruk sangat..belum baik2 lagi.adik pulak,mungkin sebab terjangkit ngan abang dia kot.Kesian sungguh aku tengok depa,bukan tak di bagi ubat,msslhnya ubat dah habis,tapi batuk tak pun kurang.Ajak hubby pi klinik tu semula ..tengok apa msslh depa.Pukul 6 ptg baru bertolak pi s/alam..alamat balik nnti t/malm la..Bukan apa nak pi klinik sampai sana,kat klang pun melambak klinik nya,tapi memandangkn klinik panel hubby ku ada kat sana ja..so kena la pi sana..gedebak-gedebuk...bla..bla..bla..doktor tu membebel,minum ais tak leh,buah2 sejuk kena pantang,tido aircond tak leh ,mknn sejuk tak leh,abuk pun jgn...ntah mcm2 ada..


Lepas je jumpa doktor,kita tak le balik terus..memandangkan dah ada kat s/alam..ronda2 le dulu..pusing2 komplek PKNS tu..rembat gak selendang dua lai..pastu pi pulak SACC..ala saja je nk window shopping konon,last2 terbeli gak some goodies kat somewhere tu,,apa ke nama kedai tu..KK..KK home deko..ala sebut je nama kedai ni pasti semua org seantero dunia pun tau apa yg ada dijual kat situ..


Terus terang,aku ni bkn nya peminat/obses ngan english style..tapi saja je nak tengok2,konon nya lah..pastu aku terbeli gak roses 5-6 batang siap ngan vase kaca,pastu satu mangkuk ni..nampak cantik beli le..dan satu lagi table runner yang chomel sgt2..kecik je..awat kecik?sebab bajet kecik kahkah..


Sian anak2 dah ngantuk..adik dan abang terbatuk-batuk tak berenti..sejuk kot..jom la balik,oppppss..singgah lak kat pameran orkid kat tepi jln tu..terbeli jugak la pokok orkid 2 pasu..


Sepanjang jln balik tu adik terbatuk-batuk lagi sampai muntah..takpa dlm keta ni banyak plastik..muntah tu perkara biasa,nak2 kalau balik kampung..mesti salah sorang atau dua org ank aku termuntah..so..nasib baik spare plastik..adik termuntah lagi..rupa2 nya bkn sebab sejuk aje..ye lah dlm keta tu kan ka on aircondnya.rupa2 nya abang,masa aku tgh shopping kat Sacc tadi,dia dah pi beli popcorn..patut lah..kalau dah beli tentu lah diorang makan..Yelah,masa aku tgh sopping moping tu,diorang ngan abah diorg kat bawah..kalau aku ada dh tentu aku larang..sbb yang aku tau popcorn ni sgt pantang pada org yang batuk..makin teruk jadinya..


Di saat aku tengah teketuk-ketuk keyboard ni pun..adik masih terbatuk-batuk (w/pun adik sebenarnya dah tido).abang dah tak dengar batuk lagi dah,alhamdulillah..mungkin sbb ubat dia spesial sikit kot.mana tak nya,ubat dia sampai 5-6 botol doktor tu kasi..alahaiii abang kenyang ngan ubat le ko...


Anak2 mami....semoga kalian cepat sembuh.AMIN!:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...