Friday, October 29, 2010

ronda2...cari roti canai..


salam..
Aku dah tau kenapa ada sesetengah blog ada ramai sangat 'followers'..Cerita dia macam ni..lebih kurang la...Masa aku mula2 kawin dulu hubby aku suka ajak pi makan2 kat luar,walaupun aku lebih suka masak sendiri.Kadang2 tu bila time cuti ujung minggu je dia ajak pi sarapan kat luar.Satu hari aku ingat hari tu hari Ahad,ronda punya ronda kat area S/Alam tu nak cari kedai..tiba2 lalu kat satu restoran ni,punya la ramai orang,siap q lagi..So dia pun ajak aku singgah kat situ..Aku tanya
Saya: sedap ka mknn kat sini?
Dia: ntah la,lum penah try!
Saya: habis kenapa awk nak mkn kat sini..lagipun orang ramai giler..
Dia: sebab ramai orang la..bila orang ramai maknanya mknn kat sini sedap2.......
Saya: Owh..ya ka..jom la..

Kami pun apalagi masuk le..dah ramai tu..almaklum le,servis slow..tak pa la..tak kisah pun,lambat2 pun tak pa..Makanan pulak..macam biasa2 ja..roti canai,roti telur,nasi lemak,dll..
Agak2..kalau semua yang lalu-lalang kat situ,berfikiran sama macam somiku...alamat..memang meriah la restoran tu.Kesian restoran yang pelanggan dia tak ramai tu,macammana nak bertambah pelanggan,kalau orang yang lalu kat situ fikir..kedai ni mesti tak sedap..sbb tu orang sikit..Atau ada gak orang fikir macam ni..ala..kedai ni baru buka ni..tak yah lah..hihihi...Tapi kan yang aku heran lagi satu hal ni..apasal lak aku la ni asyik dok sebok pasai 'followers'kat blog orang ni??????????????????

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...