Tuesday, 23 November 2010

Jangan anggap remeh...

Assalamu'alaikum...

Dtakdirkan Allah...saya diajak seorang kawan ke kelas FarduAin kat masjid pada satu petang.Sepanjang-panjang ustazah tu bercakap...Saya dengar sikit2 je,mana tidaknya..suara ustazah yang berkongsi ilmu ngan kami hari tu..slow sungguh...ditambah pulak dengan keadaan diri saya yang teramat lah mengantuknya.Kalau dah sora ustazah tu macam cakap dalam kelambu je..mana tak ZZZZZZZZ..lagipun sebelum pegi situ baru je selesai mkn kenduri..(jumpa TIE..kwn yg ajak pi masjid tu...kat kenduri ni la..)

Apa yang saya nak kongsi kat sini...bukan nak komplen pasal ustazah tu...atau nak citer yang saya ni alim atau berlagak bagus sangat,kalau takat baru sekali-dua pi kelas FarduAin kan tu tak yah dok ekk le kan...Antara perkongsian hari tu ialah pasal Syirik.

Syirik ni terbahagi kepada 2.Syirik besar dan syirik kecil.Yang besar tu tentu semua maklum kan...Tapi syirik kecil tu....Astaga,rupa2 nya...ishhh,takut pulak kalau di fikir2 kan.Nak baca lebih2 tengok sini.Semoga kita mengambil iktibar dan dijauh kan diri kita dan kawan2 kita dari perkara2 yang terjurus kepada hal tersebut.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...