Monday, November 1, 2010

pelan-pelan lama2 pandai ler..


Kuih yang kat atas ni kalau ada yang tak tau nama dia,aku pun tak tau la nak kata apa lagi..mungkin dia bukan orang Malaysia kot.Dulu aku tak reti langsung buat kue ni..sungguh..memang tak tau, resepi tu memang la ada..simpan je kat dalam kitab ajaib aku tu..namun nak buatnya tidak.Tapi entah macam mana (cerita 2 tahun dulu) ada sorang akak ni siap tempah ngan aku kue ni untuk majlis hari jadi anak dia.Bukan kue ni aje,ada lagi..kue lopes ngan kue lapis sekali.Kesemua kue ni pon aku tak penah buat.Jadi untuk tak nak menghampakan akak ni di tambah pulak sikap belagak pandai aku.... aku pon setuju..dia bkn saja je nak tempah kat aku,tapi sbb dia mmg tau aku jual kue kat tepi jln dpn umah aku tu,jadi dia ingat aku pandai la buat semua jenis kue ..lain la TIE kwn baik aku tu..semua dia tau..sbb dia penah kerja ngan tokey kue..Di pendek kan citer, semua kue2 yang akak ni tempah ngan aku tu memang jadik..Alhamdulillah..Siap tepon ngan mak kat kmpg,tanya macam mana nak buat.Sekarang ni pulak..w/pun takde orang tempah aku tetap buat sesekali.SO...kalau dah selalu buat tu..lama2 pandai la kan..Ada sesapa yang teringin nak buat sendiri kue ni,memang senang sesangat..resepi cam besa tengok kat fb KONGSI RESEPI atau banyak lagi blog2 lain,contoh paling senang blog mat gebu,kat blog dia macam2 resepi ada,ataupon kat blog my resepi atau ramai lagi blogger2 lain yang mengkhususkn blog depa ngan resepi2 nih...blogwalking yer...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...