Thursday, 16 December 2010

HARI ASYURA,Ada fadhilat yang tersembunyi...



Assalamu'alaikum...

Alhamdulillah kepada semua kawan2 yang berpuasa hari ni...banyak fadhilatnya.Sepatutnya semalam pun..tapi macamana boleh lupa pulak...takpa,esok masih ada...Insyaallah.Antara aktiviti yang saya dan kawan2 buat sempena Hari Asyura.
Aktiviti yang dijalankan oleh kaum ibu di MASJID AS-SAADAH,B.S.S. Pelabuhan Klang.
Gambar kat atas ni ialah bubur asyura stail selatan...teknik pembuatannya sama macam membuat bubur lambok yang banyak kita jumpa masa bulan puasa tu..
Yang kat atas ni pulak gambar buboq sora kampung chek...bubur ni tak macam bubur,bila dah masak,jadi macam puding...boleh dipotong2..Sedap betul..
Kalau sesiapa nak tanya resepi kita boleh bincang2 dan bertukar2 fikiran nooo..

6 comments:

  1. kpah minat yg utara dan timur...

    ReplyDelete
  2. Syarifah nor:kak pah...macam2 versi kan bubur asyura ni..Kami tak buat versi pantai timur tadi pasal tak dak org belah sana..tp sy rasa versi pantai timur sama mcm belah utara ..cuma len sikit pasai boh rempah ratus...betui dak?

    ReplyDelete
  3. susah tak nak buat bubur ni.. mira tak pernah buat sendiri ag..

    ReplyDelete
  4. besok pagi nak pi surau, kacau bubuq asyura.. hehe..

    ReplyDelete
  5. Mira-nas:Cabaran woo..susah tul,tapi buat ramai2 jadi seronok pulak...sambil dok gelak2(bkn mengumpat nooo)..

    ReplyDelete
  6. Solihin Zubir:Owh..kat surau tmpat awak pun ada acara kacau mengacau bubur ni yer..pi jgn tak pi,cari pengalaman..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...