Friday, 10 December 2010

Jom pi makan angin..


(Pic : Sumber GOOGLE)

Assalamu'alaikum...

Haih...apasal lak tetiba jer ada gambar burung lang lak?Alah..tu kan ke mercu tanda LANGKAWI...Tapi pasai pa dok boh kat sini...apa kena mengena ?Sebenarnya anak2 teringin sangat nak pi LANGKAWI,sampai la lum ada rezeki depa.Kesian ank2 saya kan.Nanti lah insyaallah.

(Pic:Sumber GOOGLE)

Satu lagi destinasi percutian yang depa teringin sangat nak pi ialah CAMERON HIGHLAND.Pun belum sampai.Kesian anak2 saya kan.Apa nak buat abah depa sibuk keja jer..kalau ada cuti pun kami lebih suka ambik peluang tu untuk balik kampung je..leh jumpa sanak sedara.Pi bercuti dapat seronok2 jer..pastu duit lak kuar macam ayaq...

Tapi itu tak la bermakna kami tak pi jalan2 langsung,contohnya kalau ada sedara2 kawin ngan orang jauh...leh le ambik peluang jalan2 kat negeri org.Sambil menyelam minum air...hah baru la betul perumpamaan tuh..

Kat sekolah budak2 tu bila time hujung thn selalu gak buat rombongan pi melancong..Tapi jangan harap le saya nak benarkan.Kan apa...risau pikir kalau2 bas rombongan yang depa naik tu eksiden,terjunam dalam gaung ke apa...logik tak alasan nih?Memang la betul,benda kalau nak jadi tu..tetap terjadi...tp kalau dah hari2 dalam surat khabar dok kuar citer pasal tu...ingat senang ke saya nak lepaskan depa ikut rombongan sekolah?

Sabar yer anak2..kang besar nnti korang pegi la jalan2 puas2.Mami depa ni dah tak heran dah...dolu2...dia dah puas jenjalan dah....Langkawi,siap pusing2 Pulau Dyg Bunting,Pulau Beras Basah,Pulau Singa Besar...semuanya lah.Cameron Highland,Genting Highland,Taman Negara...pendek kata semuanya dah pi.

Mana ada budak2 yang tak suka 'berjalan' kan...semuanya suka.Mak budak pun suka..tp sbnrnya tak berapa nak suka sgt sbb letih nk meng-uruskn anak2,nak melayan kerenah depa yang kadang2 leh buat jantung macam nak meletup.Bapak budak suka tak?Mesti tak berapa nak suka gak..sbb nak kena kuar duit..hehehe..

Anak2 saya...kalau bawak pi mandi-manda a.k.a main air...dah cukup best sangat le..Kitaorang selalu(penipu je ni..)pi WET WORLD,DESA WATER PARK dan jugak BUKIT MERAH LAKE TOWN.

Minggu depan,siap2 lah wahai anak2 mami....kita balik kampung...10 hari tuh,tak cukup tak tau ler.Dan entri pasal cuti ni bukan kuar tetiba jer...Heran kak pah (SYARIFAH NOR) ilang 2-3 hari ni..tadi call dia rupa2 nya sedang bercanda ria kat LANGKAWI nun...owh..pi bercuti yer,tak ajak pun.Jangan lupa beli kain batik selai-2 kak pah.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...