Wednesday, 29 December 2010

Tak habis2 lagi ???


Assalamu'alaikum...

Sekolah dah nak buka, berapa hari je lagi.Korang tentu dah readykan?Saya pula macam biasa suka buat last2 minit.Hari ni baru nak pi beli buku...alah lagipun hari tu balik kampung 10 hari,nak beli masa sebelum balik kampung kedai buku pula belum buka..
So...hari ni dan semalam memang sibuk sangat2.Ke hulu ke hilir.Alatulis pun belum beli rupanya.Beg sekolah kakak dan abang pun belum beli.Dekat kampung hari tu,kemain gedebuk-gedebuk dah habiss banyak beli barang2 sekolah,belum cukup2 lagi tu...almaklumlah ank2 lima orang,semuanya masuk skolah tahun 2011 ni.Apalagi....jom pi perabih lagi duit abah korang...
Ambik apa2 yang ko nak kakak..kak lang siap pegang bakul tu..
Turn kakak pegang bakul..ngan abang tengah pilih pensil case..
Adik korang mana?Hilang kang..oowh..macam biasa kat mana2 supermarket pun,itu ler pot dia...
Barang tak la banyak mana pun,tapi dekat2 nak penuh sebakul jugak la....Harga tak payah cakap ler..zaman kita dulu boleh la..pen sebatang baru RM0.30,la ni mana nak dapat?Sesampai jer kat rumah,apalagi...siap bagi2 barang masing2,tak sabar2 nak pegi sekolah budak2 tu..

6 comments:

  1. seronoknya dia org shopping barang sekolah

    ReplyDelete
  2. TERINGAT ZAMAN SEKOLAH DULU............

    ReplyDelete
  3. myaishahhafiz:seronok tu mmg seronok...tapi abahnya sakit gigi nak bayar diorang apa kisah..

    ReplyDelete
  4. fiqafi:kenangan zaman sekolah memang best...tapi zaman budak2 skrg,berbeza dengan zaman dulu.Budak2 skrg sibok belajar pg-ptg,masa enjoy dah kurang.

    ReplyDelete
  5. sharifah nor:Amboii kak pah...ringkas,tepat,padat.hehehe.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...