Friday, 4 February 2011

mAKe oVEr!

Assalamu'alaikum...

Entri pendek jer..insyaallah,tapi kadang2 kata jer nak tulis entri pendek...tapi panjang berjela gak jadinya.

Hari ni nak cerita pasal aktiviti kami anak beranak masa cuti...manfaatkan cuti kita bersama orang2 tersayang...chewah macam kempen apa ntah!

Tu gambar sebelum...Dah berapa bulan tak berusik.Bukan pokok2 bunga jer...(nama jer pokok bunga,tapi sekuntum bunga pun tak sudi tumbuh)Ish2 kesian sungguh!Tengok tu segala macam pokok pun sibuk kemain mencelah-celah dengan suburnya.

Kerja2 pembersihan sedang giat dijalankan...Budak ni action jer,selebihnya kayuh beskal kulu-kilir.Hey, kak lang! Kredit untuk abah korang tau..sebab dia yang buat semua ni!Korang bukan nak tolong pun.Mami jer yang tolong......tolong tengok!

Yang ni pulak gambar selepas...hah...kan nampak kemas dah.

12 comments:

  1. linda pun hr ni berangan nak alihkan pokok cili dr pasu ke tanah...tp................hehe!

    ReplyDelete
  2. sekali sekala best gak kan.. dulu kat penang ada gak berkebun.. tapi kadang takdak masa.. habis. naik rimba... hahaa

    ReplyDelete
  3. ingatkan pia yg nak make over!!!! jelita lah you...heeee..

    ReplyDelete
  4. LINDA:
    hai..berangan jer?'tapi'tu panjang benooo..
    Akak ni dah berpasu beli pokok cili..sampai skrg satu pun tak nak idop.Tp ada satu tu ank akak tnm,idop segan mati tak mau..


    Encik Mamat:
    Berkebun sikit2 je ni,tanah sekangkang kera.Awat ang berkebun..tumbuh rimba pulak..jaga2 nnti ada rimau...


    Sharifah Nor:
    Kak pah...saya nnti la...nak jugak make over.Tp laman sy tu kena make over dulu sbb takut tumbuh lalang...

    ReplyDelete
  5. berkebun pun satu terapi minda..

    ReplyDelete
  6. salam pia..seronok tengok dapat berkebun..akak teringin gak..tapi duk rumah bertingkat..padam hasrat hati hehe

    ReplyDelete
  7. berjaya69:
    memang betul sgt2 tu,berkebun adalah salah st terapi minda..


    suri solehah:
    saya dulu pun sama gak..dok flet 10 thn,apa pon tk leh tnm,la ni pindah umah teres dh 6 thn ni..macam2 saya tnm..tp tk bape nk jadi gak sbb tgn panas kot..

    ReplyDelete
  8. kak..pic pertama tu tak nampak macam pokok bunga...
    hahaha...nasib baik dah make over..kalau tak mesti org ingat tu hutan....hahaha

    ReplyDelete
  9. Rynie nas a.k.a Myung Hee:
    Memang la dik,dah lama akak tak pedulikan.
    ada banyak gak yg mati cam tu jer...tgk2 aihh, pokok lain pulak yg ambik alih...tp tk tnm pon...ajaib.Sblm jadi hutan simpan,baik make over.

    ReplyDelete
  10. ahaaaa...sayaaa pun encik suami la yg menginsapppkan saya siram pokok, mencantas pokok2, tabur baja setiap 2 minggu etc...klu idakkk mmg pendek umur la pokok2 tu kak :p

    ReplyDelete
  11. sz:
    suzi..akak ni baru2 pindah umah teres ni,gila tanam pokok,mcm2 pokok nk tanam,tp bila lama2 byk pokok yg mati...akak naik fedup pulak..malas dh nk layan.Yg tinggal skrg ni pokok yg tk byk kerenah je...dn pokok wajib (pandan,kunyit,kari)pokok cili dn roses lak semua mati..
    akak pon suami tg sllu igtkn,bila akak tk buat2,last2 dia yg buat..hehehe..

    ReplyDelete
  12. amboi kak pia,

    tngok je ke? heheh...sy pun jnis tgn panas gak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...