Sunday, 6 March 2011

Ahad...jom pergi pasar!


Assalamu'alaikum...

Selamat berhujung minggu kepada semua kawan-kawan blogger.
Apa aktiviti korang setiap hari Ahad?
Macam-macam kan..
Saya?
Macam biasa la...hari Ahad jer mesti pergi pasar.
Kadang-kadang dah ada stok dalam peti ais pun masih
nak pergi juga..
Sebab utama selain nak beli ikan dan sayur mayur..tentu lah sebab nak beli buah.
Kalau ikan dan sayur kehabisan,masih boleh beli lagi kat kedai biasa dekat-dekat rumah tu..
Tapi buah-buahan ni mesti beli kat pasar jer...
Selain boleh beli harga borong...kat pasar lebih banyak pilihan.


Itu cuma sebahagian jer tu...yang lain-lain tu macam biasa lah..cili,carrot,bendi...bla-bla..
Dan buah-buah pulak kami selalu beli selang-selang.
Bukan la borong banyak-banyak sekaligus..
Kadang-kadang apple,lai,tembikai,tembikai susu,pisang kaki...
Tapi yang wajib tiap-tiap minggu ialah nenas dan pisang.
Nenas sedap dimakan macam tu saja...ataupun buat masak lemak atau kari,campur lah dengan kerang,udang atau ikan kering..mmmm.
Pisang pulak boleh mkn saja...di samping boleh buat cekodok,lempeng atau apam..

p/s:Buah-buahan dan sayur-sayuran baik utk kesihatan..

14 comments:

  1. wah pisang.
    dah lame xmakan. *tbe2 lapar :D

    ReplyDelete
  2. bestnya..kpah dah berhenti pegi pasar hari minggu..sbb dah dekat dgn Tesco...beli jer kat Tesco..

    ReplyDelete
  3. huhu, saya paling malas nak pergi pasar..T_T

    ReplyDelete
  4. suami saya suka mkn tempe kak..hehe..saya tak suka plak..huhu

    ReplyDelete
  5. pisang bak buat cekodok ke.. cayalah....

    ReplyDelete
  6. ked:

    "pisang ni mmg wajib kat umah akak ni dik..jom mkn buah2 tempatan.."

    ReplyDelete
  7. kpah k-poh:

    "rugi la kak pah..pasar ngan pasaraya mana sama...sy hari ahad hari wajib pergi pasar.."

    ReplyDelete
  8. Arpiiz:

    "ko malas,tak payah pegi..suruh mak ko jer pegi..hehehe.."

    ReplyDelete
  9. mrs.sabri:

    "rugi la tak suka mkn tempe sbb tempe sgt sedap..anak2 akak ni hantu tempe ngalahkan org jawa dah..pssstt..patut lah cik abg mu nmpak muda....akk tk ckp,ko yg ckp.."

    ReplyDelete
  10. Adinda Amy Sensei:

    "yer,sokong local fruits...sapa lg nak sokong selain kita org malaysia ni kan..cehh tetiba rs semangat patriotik lak.."

    ReplyDelete
  11. cekodok:

    "cekodok lagi...boleh2..akak mmg selalu buat cekodok,tp kdg2 akak buat apam dan lempeng..tukar2 selera la..asyik cekodok jer.."

    ReplyDelete
  12. oh nenas dan pisang wajib yer kak..hikss bee pisang je yg wajib budak2 suka!

    ReplyDelete
  13. bee:

    "anak2 akak ni semuanya suka..nenas tu akk sllu beli nenas madu,mkn saja pun sedap..pisang pulak diorang suka pisang berangan,kalau pisang emas...kurang sikit,akak ngan abg jer mkn.."

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...