Thursday, 24 March 2011

borak kosong jer...

Assalamu'alaikum...

Apa khabar semua?Ceria-ceria yer...tak nak stress-stress ok.Amboi,cakap kat orang pulak.....Diri sendiri macamana?Memang nak ceria-ceria dan gembira, senyum jer 24 jam...tapi kadang-kadang dalam sehari tu nak ke tak nak tentu akan ada juga sedikit perkara yang membuatkan diri kita tertekan.Cuma terpulang kepada kita bagaimana penerimaan kita...Kadang-kadang perkara tu remeh jer tapi kita pulak ambik serius.Tentu ada banyak cara yg boleh kita amalkan untuk mengatasi tekanan kan,seperti contohnya membuat aktiviti yg kita suka...kira macam hobi la..bersenam,beriadah,mendengar muzik,meditasi,macam-macam kan...
Tapi bagi saya kalau stress...saya suka makan.Betul.......memang saya jenis macam tu,kalau sedih pun saya suka makan,w/pun masa tu saya tak lapar pun.Macamana yer?Tapi alhamdulillah sekarang ni dah boleh kontrol dah bad habit ni...Bukan apa...sebab dah sibuk sangat dengan tugasan seharian...dah takde masa dah nak duduk-duduk mengunyah jer.Tambah-tambah pulak sekarang ni w/pun semua anak dah masuk sekolah,tapi anak 'jaga' ni dah membuat kan saya tak boleh nak lepak-lepak lagi...

Tengok tu farish...mula-mula datang dulu meraung,masuk minggu kedua ni dah ok...tak nangis dah.Siap bawa basikal...tu tektik ibu dia tak nak bagi dia nangis ler tu..Dah sampai rumah saya terus diheretnya basikal tu masuk rumah.Orang suruh dia main kat porch jer...tak nak dia,nak bawak masuk jugak.Tu tgh melangut tgk tv...lantak ko la farish...janji ko tak menangis sudah.

p/s:Ucapan tahniah untuk anak-anak kita yg berjaya dlm SPM 2010...Yang kurang berjaya tu jgn putus asa...Untuk anak buah di kampung, FARAH..Tahniah sbb dapat 5A...

23 comments:

  1. kalau dah stress nak senyum pun menyampah...lagi la bile kerja dah bertimbun2...

    kalau dah stress sgt suke tido...aman sikit tak yah nk piki2kan...pas tu bile bangun lapa la pulak..

    ReplyDelete
  2. haha..
    betul2..kalau stress jek nak ternak lemak..kan..hehe..

    ReplyDelete
  3. a a kak..mcm tu budak2 bila duk umah lain..mula2 merengek lepas tu tak sempat2 nak datang umah kita hahaha..kelako klo ingt anak2 angkat No dlu..ad juga peneman kakPia ye..harap akak sihat2 je hr ni..No alhamdulillah, baik2 aje..

    ReplyDelete
  4. ooo patot la kak pia jarang bw skarang ni..hehe..

    ReplyDelete
  5. hahahaa..
    sabo je la mak pia melayankan anak jaga masuk beskal dalam umah ;p

    ReplyDelete
  6. hehe..kak sampai bawa basikal baru diam ye..sama la anak maiza main basikal dalam umah..sian maiza ari2 kena mop lantai..xpe la janji diorang x main pasir kat luar

    ReplyDelete
  7. saya plak klau stress tde slera nk mkn...
    lihat pinggangku...ramping kannn
    buwekkk ;P

    ReplyDelete
  8. ainnoraini:

    "a'ah kan..kalau stress nak senyum pun tak lalu..tidor mmg ubat yg mujarab kan..bila bangun rasa lapoo...mkn pulak...ni terapi gak ni..hakhakhak,tak boleh pakai langsung.."

    ReplyDelete
  9. PINJAM BASIKAL ADIK LEH TAK??? TAK LEH??? NAK KENA NI...HEHEHEH

    ReplyDelete
  10. nurkass:

    "itulah pasal...asyik ternak lemak jer,kalau ternak ayam ker ada gak faedah kan..hehehhe..jom pakat2 ternak lemak jom.."

    ReplyDelete
  11. Norhafiza:

    "yer la no...ada gak peneman akak ni.Skrg ni kalau dtg rumah akak dia seronok jer,tak nangis dah,akak pun dah aturkan ms utk dia..pukul berapa mandi,makan,tidur dan minum susu..setakat ni ok jer..Alhamdulillah.."

    ReplyDelete
  12. mrs.sabri:

    'a'ah la mimi,tak banyak masa senggang lagi akk ni,masa Farish tido boleh la on9 sejam-dua...itu pun sempat bw ke beberapa blog jer.."

    ReplyDelete
  13. SZ:

    "sampai hati ko gelak kan akak yer suzi...Akak ni bkn jenis mak yg garang...akak ok jer dgn budak2 ni...lagipun kena cool jer takut stress pulak..hehehehe.."

    ReplyDelete
  14. dunia maiza:

    "Mai..bagus la tu sbb secara tak langsung kita dah jadi rajin pulak kan..Akak tak kisah selagi basikal tu tak bawak main kat tanah..kalau takat main kt porch takpa lah belum kotor tayar dia..tp risau gak sbb dlm rumah byk perabut,sempit sikit..takut jatuh ke terlanggar ker.."

    ReplyDelete
  15. So shy Lady;

    "buwekkkk..apa tu,bunyi org muntah ker..Haaaahaaa..ok apa mcam tu.akak ni kalau jenis mcm kamu dh tentu lama dah akak slim melim mcm erra fazira tu.."

    ReplyDelete
  16. Pia dah okey ke? Farish dah ada, bolehlah jadi teman bergurau.tekanan sikit-sikit tu biasalah, cuma jangan di serabutkan fikiran tu. ngan memikir benda yang berat-berat.okey pia rehatkan minda ye.

    ReplyDelete
  17. x mau stress2..lyn lagu senyum by malique n najwa tau..snyummm

    ReplyDelete
  18. Cik Ina minat Do Do Cheng:

    "Alhamdulillah kak....dah sihat dah sikit.A'ah la sejak Farish dtg ni..dia la peneman,yg bestnya sbb dia dgr cakap..langsung tak bantah...senang jaga dia..
    tq atas nasihat akak tu.."

    ReplyDelete
  19. Adinda Amy Sensei:

    "Alhamdulillah..sihat Amy,Tq..akak harap Amy pun sihat jugak yer.."

    ReplyDelete
  20. Adinda Amy Sensei:

    "Alhamdulillah..sihat Amy,Tq..akak harap Amy pun sihat jugak yer.."

    ReplyDelete
  21. cik lola:

    "Senyum...tak perlu kata apa-apa...ermmm...best jugak lagu tu kan lola...senyum!"

    ReplyDelete
  22. NANASAHIR:

    "Amik ler kalau cik Nanasahir nak...tapi beskal tu kecik nanti patah lak..hehehehe."

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...