Thursday, 10 March 2011

Dugaan pasti menimpa...(2)


Assalamu'alaikum...

Pernah kena ketumbit?Apa kaitan ketumbit dengan mengendap..mengintai.. atau mengintip..?Sebenarnya tak de kena mengena pun kan..Pandai jer orang2 tua dulu.....Zaman sekarang ni bilik air atau tandas bukan kat luar lagi,bukan berdindingkan zink lagi.Zaman sekarang ni bilik air dan tandas dah moden,semuanya dalam rumah..takde peluang punya nak mengendap..Kalau nak mengendap jugak,kena beli CCTV lah...pasang kat bilik air orang tu....
si Cekodok tu pun dok nak tau jugak kaitan pasal ni, kot2 saya ni mengendap yer?Takde lah,mana ada...
Sebenarnya minggu lepas lagi kena ketumbit ni...sakit sikit jer,tapi bengkaknya boleh tahan gak.
Tak tau la pulak..bengkak camtu boleh dikategorikan ketumbit atau penyakit lain.

Itu cerita minggu lepas,minggu ni dah beransur baik dah,sebab bengkak nya dah takde.Tapi masalah lain pulak yang timbul.Kedua-dua belah mata saya ni pedih,gatal-gatal dan rasa tak selesa sangat.Kalau tengok tv lama-lama pun pedih,kalau dok depan pc ni lagi la tak boleh...siap berair lagi.Nak pergi klinik pun takde masa..pegi kedai jamu beli benda ni jer.Memang bagus,sebab dah biasa pakai dulu(harganya boleh tahan,mahal!!!!)TAPI...demi untuk mata yang begitu berharga!

*

*

*

*

18 comments:

  1. hahaha.. mana nak tau kot2 mengendap sapa2.. ngeee...

    ReplyDelete
  2. Cekodok:

    "banyak keja lain lagi akak nak buat tau,daripada dok mengendap sapa2 tu.."

    ReplyDelete
  3. boleh tulis entry lagi tu...!!!

    ReplyDelete
  4. kpah k-poh:

    "hhahaha..kak pah,blog ni memang berhantu la..ada penunggu..dia macam dok panggil2 jer.."

    ReplyDelete
  5. uwmaisarah:

    "a'ah sarah..tu memang permata hijrah..bagus ubat titis ni..padan dgn harga.."

    ReplyDelete
  6. xpe le kalu ketumbit tu ade lg, bru nmpak stim je mate, lawoo arr lalingg..eh..lalingg(aduhh asik tersilap) hikhik..

    ReplyDelete
  7. teringt pd sorang kwn TK zmn skola dulu, stiap bulan mesti jd menda alah tu kt mata ia..
    doktor ckap sbb air paip.. mata ia sensitif..
    ntah le..
    kesian jgk tngok..

    ReplyDelete
  8. mr.curly:

    "dah tak de lagi dah...kalau ada lg jenuh ler..bukan nanpak stim tu lawoo..tapi seksa akak ni..podih yo.."

    ReplyDelete
  9. toyolkiut:

    "akak ni jenis yang susah nak kena ketumbit ni Tk oii..sbb asal nak jadi jer akk ada petua dia nak halang dia jadi..tp kali ni dah terrrrjadi dulu baru ingatkan petua..tak guna lagi dah.."

    ReplyDelete
  10. skodeng blog orang tgh malam tak kena ketumbit, kan?

    ReplyDelete
  11. semangat berblog yg kuat pia ni....pedih mata pun leh bt entry..tak mengalah pada sakit

    ReplyDelete
  12. as salam pia,

    agaknya kena kencing lepas kot
    hehe..tu pun kata org dulu2

    leceh kalau kena mcm tukan
    nk keluar rmh pun segan skit

    ^___~

    ReplyDelete
  13. cemomoi:

    "eh..mana ada...skodeng blog org tgh2 malam tak kena ketumbit,tapi leh kena cubit...ngan cik abang ni,dia kata..dah ler tu esok2 pulak..dah tgh malam dah ni..hehehe.."

    ReplyDelete
  14. mommylavender:

    "hahaha..semangat juang yang kuat!tak de lah sampai macam tu,masa betul2 sakit mmg saya tak on9 pun..ni dah ok sikit dah ni.lagipun mana boleh cuti berblog lama2 kan.."

    ReplyDelete
  15. Ati Masrif:

    "Wa'alaikumussalam.Ntah la...org2 tua dulu penuh dgn kiasan,bidalan dn perumpamaan mereka.
    Bab nak keluar rumah tu,mmg segan sikit...nasib baik sy ni tak kerja..keluar pun antar dn amik ank skolah jer..tak jumpa org.."

    ReplyDelete
  16. memang sakit kalau mata kena ketumbit ni..sama sakit kalau kena ulcer mulut...

    ReplyDelete
  17. nyanyisunyi:

    "dua-dua tu pun memang seksa..tapi bab ulser tu,alhamdulillah jarang jadi..pada sesiapa yg selalu kena ulser mulut cuba tukar ke ubat gigi yg jenis berubat ."

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...