Tuesday, 22 March 2011

Tekanan darah makin tinggi.....

Assalamu'alaikum...

Salam bertemu kembali buat semua kawan-kawan
hari ni ni mood tak berapa nak bagus
mana tidaknya,dah la hujan dari subuh tadi
sampai la pun belum berhenti
si kecik ni pulak buat hal suka-suka hati
buat saya rasa macam nak seligi
tak pernah-pernah dia buat pun sebelum ni
selalu elok jer hari-hari
baru semalam berblogwalking baca entri
kat blog norhafiza empunya diri
cerita pasal anak-anak dia ragam waktu pagi
tup-tup hari ni giliran anak sendiri
nak bangun,macam biasa liat sekali
puas di kejut,dia pura-pura tidur mati
pergi hantar sekolah jam 7.30 pagi
sampai pukul 8.00 tak nak masuk kelas lagi
pujuk macam2 nak beli bagi
cikgu pun dtg suruh saya pergi
apalagi meraung la pulak si Raimi
geram rasa dihati
akhirnya dia menang kali ni
bawak jer balik puas hati
hujan pun belum berhenti
geram punya pasal bawak motor laju sekuat hati
sambil membebel bertali-tali.

*

*

*

*

*

*

*

*



Alasan yg di bagi sungguh tak masuk akal, MENGANTUK!!!!!!!!!
Boleh pakai ker alasan tu,padahal malam tadi dia yang dulu tidur...sabar je lah..

25 comments:

  1. akak belikan jam loceng kak..semangat sikit dia nak bangun sendiri..anak saya saya belikan skang ni bangun sendiri je..xyah saya bebel pagi2 hehe..tgk2 dah siap je ngan minyak rambut ngan minyak wangi..pakai bedak macam raja kapor haha..tp senang hati mak nya xde la kena darah tinggi hehe..

    ReplyDelete
  2. hahaha...ada org kena darah tinggi kat sini ye?? Gitu la mak kak..ari2 meroyan dgn perangai anak2 yg suka buat hal pg2

    Saboooo ajelah den!

    ReplyDelete
  3. ala kesiannye dia...betul la tu mengantuk sangat tu...

    sabar ye..biasa la..kerenah anak2 ni...macam2 ragamkan..

    ReplyDelete
  4. haha.. selamba je bagi alasa mengantok... best nye dapat mak yang sporting ne.. autah sket dah leh.. hehe.. gurau je yerk kak :)

    ReplyDelete
  5. dunia maiza:

    "mai...boleh try la idea ko ni mana tau dia boleh jadi semangat bangun pagi..akak dah letih layan peel dia ni..smlm dia siap elok jer..siap pakai kasut tunggu turn naik moto pergi sekolah,hari kedua pulak buat hal...."

    ReplyDelete
  6. Lagenda:

    "memang ada mak..tp tak la tinggi sgt 130/90..tinggi yer?...ntah2 naik lagi..ish..takutlah...sabo jer lah mak..adoiii"

    ReplyDelete
  7. ainnoraini"

    "a'ah la ain..nak buat macamana lagi...sabo aja lah,tak kan nak pukul pulak,tak selesai masalah pun kan.."

    ReplyDelete
  8. slmt pg kak..alhamdulillah ank2 saya mudah bgun pagi dan x meragam nk pegi skolah..tp yg bongsu darjah satu tu sebulan skali tnjuk prangai jugak..tak pernah turut kehendak dia..kalau ayahnya ckp 'CEPAT MANDI..' bangunlah jugak dia dlm keadaan terpaksa..hehe..kak pia ada darah tggi ke?

    ReplyDelete
  9. topimagine:

    "alahai..anak emak...ntah ler top..akak ni nak naik angin dah tadi,tp sbb hujan kot..tak jadi lah, sejuk....Kat rumah ni akak dah bo layan dia..tgk mcamana nanti,padan muka dia..hehehe..patut ker?Nak kasi pengajaran sikit.."

    ReplyDelete
  10. mrs sabri:

    "hari2 ok jer..hari ni pulak dia buat hal,sbb abah dia tak ada kot..ntah ler...
    a'ah mimi,akak ada darah tinggi..sikit jer...last check 130-140/90...kira tinggi tu kan..."

    ReplyDelete
  11. ngantuk sungguh gamaknya tu...
    cam my son le...
    setiap pagi kejut
    bagi alasan ngantuk!

    ReplyDelete
  12. As salam, agak nyer semalam penat sangat kot? tue yg x boleh bangun pagi tueee

    ReplyDelete
  13. jom masuk kelab darah tinggi dgn kak pah...hahaaa...kalau 130-140/90..umur bawah 40 tahun..itu kira tak berapa tinggi..tapi kalau dah 40 keatas mcm kpah ni..itu dah kira tinggi...

    ReplyDelete
  14. yes! yes!..mnjadi gak idea yg den suh die praktikkn..hikhik

    ReplyDelete
  15. alasan tu yg paling best ~ MENGANTUK. hahaha .. bdk2 zmn skrg.

    ReplyDelete
  16. sabar kak.....tarik nafassssssssss..lepasss.. lepas kot bwh n atas :P

    ReplyDelete
  17. miloais:

    "ntah ler..agaknya lah.Sampai jer kt rumah dia mandi sbb kena hujan,lps tu tgk2 dia dah tertidor..betul lah ngantuk tu.."

    ReplyDelete
  18. Be Simple Beb:

    "Malam tadi dia tidur awal macam biasa jer...ntah kenapa pulak dia kata mengantuk...sbb hujan agaknya best tidur time hujan kan.."

    ReplyDelete
  19. kpah k-poh:

    "kak pah...sila lah daftar saya sebagai ahli baru yer..hehehe..hari tu lagi tinggi(lps balik dr kmpung yg jumpa akak tu..)dah mkn ubat 2 bln tu yg turun sikit..hari tu 175/100 kak..tinggi giler kan.."

    ReplyDelete
  20. mr.curly:

    "ooo..rupanya idea bijak lagi kreatif tu ekau ler yg punya...nanti yer mmg nak kena ni..agaknya korang ni ada hubungan telepati ke apa?"

    ReplyDelete
  21. kakchik@ella:

    "ntah ler KC..budak2 la ni memang bijak2 belaka bagi alasan nak memonteng sekolah..harap2 jgn selalu lah.."

    ReplyDelete
  22. Rainbow:

    "betul tu rain...bertenang2..tarik nafas dalam2..lepasssss....
    fuhhh,lega sikit rasanya ni..."

    ReplyDelete
  23. laaa ada darah tinggi ke kak pia ? bahaya tu ..erm anak bee sekolah ptg tk de lah ragam sgt tp masa dis tadika dulu pun tk ragam ..hujan kot kak malas lah dia hehe mcm kita jugak..

    ReplyDelete
  24. puanbee:

    "a'ah bee..tinggi jugak la tekana darah akak ni..anak bee sekolah ptg ok la..tak yah bgn awal..Anak akak ni pun selalu ok jer,hari ni hujan lebat sbb tu malas nak bangun kot...sejuk..kalau kita pun kan bee..bestnya tidur siap selimut lagi..tp t/jawab punya pasal kita kena bangun jugak bee.."

    ReplyDelete
  25. hihi..lucu jek dak kecik tu..sy pun pernah gak anak nangis gi sekolah ni..sabar jelaa,kan.. ada gak wat kenangan dah dier besar karang..hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...