Friday, 29 April 2011

Kakak nak masuk MSU?

Assalamu'alaikum...

Hari ni entri saja-saja jer..heee...Sebenarnya nak cheritera sikit pasal ank saya ni.Ini ialah kakak,dia ank sulung saya...umur dia tahun ni 15 tahun,so dia akan ambik PMR la thn ni...Ada yang belum kenal kan...

Yer lah....saya pun nak mengaku terus terang...w/pun kita selalu dok berbalas-balas komen atau chating2 di blog...saya pun sampai skrg tak dpt nak kenal betul2 lagi dgn korang semua.Ada yg saya tak tau pun nama sebenar(tak wajib pun kan...),umur?Pun main agak2 jer...ntah2 ada yg saya panggil kakak tu muda dari saya...anak ada berapa..kerja apa...Rumah kat mana...

Saya tau ada antara kawan2 blogger saya ni yang kerja hebat2...bukan setakat suri rumah tangga sepenuh masa jer kan...Ada yang mungkin bercerita dalam blog masing2..tapi ye lah kdg2 tak sempat nak pergi belek2 entri lama korang...saya minta maaf sangat2...

Semalam kan saya ada buat entri pasal anak2 saya yg terbongkang pasal kepenatan...termasuk kakak.Kakak siangnya telah ke seminar di MSU,shah Alam.Seminar pengawas sekolah...bukan pergi untuk sambung belajar...Belum lagi...Insyaallah,suatu hari nanti.

Kakak baru thn ni jadi pengawas...Dari skolah rendah di pilih utk jadi pengawas,saya tak benarkan(w/pun dia beria2 nk jadi..)Tak nak nnti dia merungut penat..Masa naik tingkatan 1,dia terpilih juga utk jadi pengawas..tp dia tolak takut saya tak benarkan!Tp thn ni,dia takde pilihan..sbb cikgu2 tu nak jugak dia jadi...so...geram lah jugak sbb baju,kasut dah beli serba dua.
Nak kena beli lagi sbb uniform pengawas warna lain pulak...



Masa nak beli kasut tu,tak de chance kakak nak pilih2 lagi...ambik jer mana2 yang paling murah.Akhirnya belilah yang ni,RM 15 jer..fesyen kung fu...hahahaha......




Saya seronok sgt skrg ni sebab dah ramai kawan2 blogger yg sudi baca dan bagi komen di entri saya yang tak seberapa ni.Ada yang pembaca tetap...ada yg baca dan komen,ada yg komen tak baca..hehehhe...tapi dalam ramai2 tu,ada pengomen baru ni...dia ialah nunui joe..salam kenal yer...Ini ialah komen dia semalam...









Saya suatu hari nanti memang berhajat nak hantar anak2 akk masuk IPTA..mana mampu nak masuk IPTS....mahal giler.Lagipun semalam kakak ada gak bawak balik Brochure pasal MSU.Segala-galanya ada kat situ,mcm2 course ada,lain course lain bayarannya...Kakak cerita lagi diorang di bawa ke bilik mayat,tgk mayat2 kat dalam tong berisi bhn kimia..(ni semua utk course sains hayat kot..)Ishh..tak nak dgr lah..seram!Terkejut jugak sbb dia berani pergi tgk...Kata kakak lagi dia dan sorang kwn jer...yg lain takut...Tapi ada sorang pensyarah tu yg dok bagi penerangan itu ini kat diorang...

Tapi kalau tak dapat masuk IPTA...terpaksa lah nampaknya ke IPTS....

39 comments:

  1. oooo..camtu citenye hehehe..beso dah anak kakPia ye..tuuuu dh ada tahun 73 tu maknanya mmg betul No panggil kakPia hehehe..pe2 pun No mmg seronok kawan ngan kakPia..semoga ikatan kita sesama blogger berpanjangan selamanya..amin..

    ReplyDelete
  2. Norhafiza:

    "A'ah no,akak pun seronok dapat ramai kawan bila berblog ni..suka juga kawan ngan no..semoga takde masalah apa2 lah sampai bila2..."

    ReplyDelete
  3. assalam pia..kalo jd pengawas byk sikit keja nk kena buatkan, kelas pun lambat masuk, g skolah nk cpt je...x pe dia minat nk jd pemimpin tu

    ReplyDelete
  4. Assalam Piasara..nak tergelak pulak akak baca.ada yang komen tapi tak baca tu..he he..ada ke.
    tak paham akak..kalau tak baca macam mana nak komen..boleh ye..
    akak kalau nak komen mesti baca dulu..kadang2 sampai ulang dua kali..
    alhamdulillah..blog pia pun dah ramai peminat.

    ReplyDelete
  5. salam petang pia~comey anak dara pia.....anak pompuan biasanya tekun pia, insyaallah dapat tu..

    ReplyDelete
  6. komen tak baca..hehe..saya tak baca komen je..haha.. pengawas ke anak tu..samalah saya masa sekolah tu..huhu

    ReplyDelete
  7. Kawan saya pun ada yang dkt MSU kak. Dia amek biomedik xsilap. Dah pernah pegi India ambil pengalaman dekat sana. Wahh. Semoga anak akk dapat menyambung pelajarannya sama ada IPTA atau IPTS :)

    ReplyDelete
  8. kirenye saya ni xde la jauh sangat umor ngan anak sulong akak ek.. leh jadi menantu akak la cm ni yerk.. haha

    ReplyDelete
  9. kak Rosaliza:

    "yer lah kak...byk tugasan nak kena buat..Saya tak kisah kalau ank saya ni ulat buku..tapi sebaliknya pulak.tp kalau dia kata boleh tu,insyaallah.."

    ReplyDelete
  10. Acik Erna:

    "kak,hari tu kak erna,lps tu erna skrg ni naik pangkat jadi acik pulak....heeee..~a'ah kak...ada org komen tanpa baca tau...dia main agak2 jer...saya pulak kdg2 lps baca pun tak tau nk komen..."

    ReplyDelete
  11. mommylavender:

    "Tq mommy,...insyaallah..kalau dia berusaha betul2 mesti berjaya...smga semua ank2 kita berjaya!"

    ReplyDelete
  12. kiz:

    "kamu memang!tak baca pun boleh komen...heeeee..mmg kdg2 ada org malas baca ats byk sbb,antaranya sbb entri panjang sgt.Nak pendek camana pun tak tau lah kiz..."

    ReplyDelete
  13. nunui Joe:

    "Tq2..insyaallah..smga kamu pun akn berjaya dlm pelajaran dn pekerjaan.."

    ReplyDelete
  14. Taufiq Arifin:

    "Apaaaaaa?Nak jadi menantu akak yer...Insyaallah,kalau jodoh tak kema tu..Tapi mana pulak nk letak si buah hati kamu tu top?Habaq mai sattt......."

    ReplyDelete
  15. lebih kurang sebaya anak saye jer pia...

    suke bace pia punya kisah ni...lebik kurang mcm saye jer..citer ragam anak2...

    ReplyDelete
  16. Assalamulaikum pia,

    dah besar anak dara pia rupanya. comel cam muka mak dia. kasut kungfu biarpun murah tapi selesa, lembut. Semoga kak long lulus cemerlang dalam PMR.anak makcik semua dah habis sekolah, tinggal Firdaus je.

    ReplyDelete
  17. dulu ceq pengawas rombongan asik2 pi petrosains...


    hahahaha

    ReplyDelete
  18. emmm..
    dah besar anak kak pia..
    nak ambik PMR ye..kass doakan semoga kakak berjaya..

    selamat bercuti kak pia..muahhhh

    ReplyDelete
  19. hurm.. dah ada anak dara..besor dah anak kak pia kan.. dah boleh jadik kawan ngn ibu dia.. :)

    ReplyDelete
  20. KAK pia,
    wah..
    g seminar rupanya anak akak tu..
    heehehe..
    anyway, jgn risau kak,
    insyaAllah ada rezeki dia sambung belajar nanti..
    Amin.. :)

    ReplyDelete
  21. Ainnoraini:

    "yer ke...~a'ah saya memang suka citer kisah2 sendiri jer,nak citer kisah2/topik2 lain tak pandai..tak berani nak memandai-mandai..."

    ReplyDelete
  22. Cik Ina Minat Do Do Cheng:

    "Wa'alaikumussalam kak ina...chomel ke kak..tq2,heee...syukurlah ank2 akk dh besar2,ank saya ni baru nk amik peksa besar thn ni hah..risau tak tau nak habaq la kak..UPSR oklah leh dpt 5A sbb senang jer,tp form 3 ni pelajarn susah sikit.~Smga firdaus juga berjaya dlm pelajaran..~heeee..kasut kung fu tu mmg sedap pakai kan..."

    ReplyDelete
  23. nub:

    "Wahhh...bestnya pengawas rombongan,asyik2 leh pi rombongan kan...ank2 akk ajk jugak pi petrosains tu...bila taktau dpt pi.."

    ReplyDelete
  24. Nurkass:

    "terima kasih kass...akk pun harap sgt dia berjaya dgn cemerlang..
    ~selamat bercuti juga utk kamu..muah3..."

    ReplyDelete
  25. mrs.Gee:

    "a'ah la kami ni macam kawan2 jer..baju,kasut pun satu saiz ni hah...leh pinjam2..."

    ReplyDelete
  26. Cikgu Fikri:

    "tq fiq...akk pun selalu berdoa kakak berjaya dlm PMR dia thn ni dan dlm semua bidang yg dia ceburi.."

    ReplyDelete
  27. heee...
    kak pia ni sebaya kakak sulong saya lah... saya pun "belasah" je panggil orang kakak...hihihi

    ReplyDelete
  28. SZ:

    "yer ker...mmg kena lah tu kamu panggil kak pia...cuma kelakar kdg2 ada blogger baya ank akk ni panggil akk ni kakak pulak,sepatutnya mak cik la...heeee..akk pun perasan muda kejap..."

    ReplyDelete
  29. kalau gitu betul lah kita panggil akak ni kak pia..mcm hormat sikit kan..insya-allah kakak ni nnt dpt masuk IPTA..kita doakan sama..

    ReplyDelete
  30. salam nak jemput sertai contest saya

    http://www.abgshah.com/2011/05/contest-selamat-hari-guru-cikgu.html

    ReplyDelete
  31. Semoga dia berjaya dalam pelajaran dan dapat melanjutkan pengajian ke aras yg lebih tinggi..InsyaAllah.

    ReplyDelete
  32. anak pia ni sebaya ank ke dua kak ida tahun ni PMR..tak tahu lah anak akak ni ...budak2 laki2 ni bukan rajin mcm budak pompuan..doa2kan muga nak2 kita berjaya ye pia..ibu mana yg tk teingin tenguk anak2 masuk IPTA dn berjaya.

    ReplyDelete
  33. Wah! Sweetnyer anak Kak Pia...insyaallah...nurul doakan moga Kakak dpt menjejak kaki ke IPTA. Amin.

    ReplyDelete
  34. Rina Avail:

    "A'ah cik betty,betul lah tu...cuma akk jer yg takut akk silap...eh,tak kisahlah..~tq sebab sudi doakan...sama lah kita saling mendakan utuk kita semua kan.."

    ReplyDelete
  35. Imanshah:

    "TQ sebab sudi singgah dan jemput kita sekali yer..insyaallah.."

    ReplyDelete
  36. hani@debumelukut:

    "tq kak...semoga ank2 kita semuanya berjaya ke aras lebih tinggi!.."

    ReplyDelete
  37. nyanyisunyi:

    "kak ida....sama2lah kita berdoa semoga ank2 kita berjaya kak...yer lah ibu mana nak ank2 gagal..semua nya nk ank2 berjaya dlm pelajaran dan dalam hidup mereka..semoga diorang berjaya..Amin!"

    ReplyDelete
  38. Nurul a.k.a Riko:

    "Terima kasih nurul..smga semua ank2 kita dpt kejayaan yg cemerlang dalam pelajaran mereka..Amin!"

    ReplyDelete
  39. takpelah kak, mana2 pun sama, yang penting berjaya..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...