Saturday, 9 April 2011

Sarapan apa ?

Assalamu'alaikum...


Jom sarapan mihun singapore....tak tau la pulak kenapa nama mihun ni singapore......siapa boleh jawap???

Sepatutnya nak buat mihun goreng ni t/hari semalam...tak jadi pulak..nak buat untuk makan malam...pun tak jadi sebab malam tadi diorang reques nak makan cucoq bawang jer...so,pagi ni nampaknya tak boleh elak lagi dah...

Dah makan mihun...jom kita makan pencuci mulut pulak...layan gambar je lah korang yer....


v

v

v

v

v

v

v

v

v

Ini nama dia buah kundang..betul tak?Kalau kat kampung chek....depa panggil buah ni buah setaq..Yang ni import kot bukan spesis tempatan...sebab kalau buah staq tempatan bentuk dia bulat2 sikit kan....tapi zaman skrg ni mana nak cari...dah pupus dah agaknya pokok2 buah ni.

Sekian..jumpa lagi...selamat berhujung minggu!

20 comments:

  1. dah lame xmakan buah kundang.. best nye.. tapi kalau makan yang muda2nye lg sedap.. :)

    ReplyDelete
  2. sedapp tu kak!

    kat sini sarap donut+teh tarik kak..hehee

    ReplyDelete
  3. meehoon singapore tu saya suka mkn..tp selalunya org ganu x buat..org kelantan je selalu buat..balik raya kat kelantan kampung tokwan suami ada jumpa mihun singapore ni mak sedara yg masak..

    ReplyDelete
  4. adei kecur air liur tengok buah setaq tuh kak!!!

    ReplyDelete
  5. wow.. beehun my fevret.. hari nih sarap, tibai kopok lekor beli kat PM smlm.. dah kena tinggai nih, mkn pun mengarut la kak pia..

    kecik sll mkn, buah nih yg muda2 arwah mak buat jeruk.. biji pepel kan kan.. skg pokok pun dh lupa camane rupa.. :)

    ReplyDelete
  6. kak piasara... terliuq... haha... buah staq besar sikit.. buah ghemia tu yang kecik sikit tu.. yang muda amik menicah.. perghhhhhh.. tangkap leleh tuuu

    ReplyDelete
  7. mihun singapore...tak pnh ag makan..
    tp buah kundang tuh.... msm.. sakit tekak kalo mkn..

    ReplyDelete
  8. mak aiiiiii masam buah tu pia oiii~hee, sedap mehon tu...tetibe terasa nak makan...tapi otot2 segan nak bt

    ReplyDelete
  9. salam kak pia..sampai hati kak pia expose buah staq kat cek huhu..mana cek nak cari ni.

    ReplyDelete
  10. dah tak boleh nak taip ni..jari duk tahan air liur....

    ReplyDelete
  11. buah setaq kan masam rasanya...ini manis ni..versi baru kot.

    ReplyDelete
  12. Pia...sedapnyer meehun singapore nie.

    Buah asam kundang nie...dulu2 mmg ada kat kg. Rasanyer mcm payah nk jumpa skrg nie.

    Nurul pun panggil buah staq...kalo dpt yg manis...walla! Mmg tak berenti nak makan kan.

    ReplyDelete
  13. perghhhh No suka bihun singapore ni..anak2 pun suka makan..agaknya kaler dia cerah kot sbb klo itam jd mi mamak lak hehe gurau je kakPia..
    a a No panggil buah setor hehe..

    ReplyDelete
  14. sdapnya buah staq tu!!

    pecah air liur da ni sob3

    latest entry : Pahala Yang Berterusan~

    ReplyDelete
  15. tgh musim buah kundang nih kut ha sbb sy tgk bnyk org jual..ms kecik salu makan buah ni..

    ReplyDelete
  16. kalau tempat akak bihun singapore ni warna mcm bihun goreng biasa tu tp ada kuah tauchu..dlm bihun tu pun letak tauchu..wah..nak buat jap lagi lah..teringin lak..

    ReplyDelete
  17. Sedapnya buah staq ni kak Pia, tp tak taulah kenapa bila Kaz makan je mesti batuk dan lepas tu kena asma.

    ReplyDelete
  18. bihun kegemaran saya...buah kundang siam yg besar2 sgt saya minat

    ReplyDelete
  19. tak nampak gambar mee singapore tu bila dah tengok gambar kundang..1000 kali sedap kundang dari mee ..hahaha

    ReplyDelete
  20. piasara..beehoon singapura memang kegemaran akak..cuma..nak jumpa yang sedap susah..
    kadang tu harapkan warna aje putih..rasa takk de.tu pun tak ramai orang jual.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...