Tuesday, 5 April 2011

Terasa sampai ke tulang hitam...

Assalamu'alaikum...


Masyaallah dah selasa kan..sekejapnya masa berlalu.Pejamcelik,pejamcelik dah seminggu,sebulan..setahun....Kenapa masa sekarang ni cepat sangat berlalu?Bumi kita ni dah berpusing lebih laju ker?Agak-agaknya masih ada lagi tak manusia yg merungut masa bergerak lambat?Saya tau...orang tu ialah orang yang tgh angau bercinta,betul tak?Sehari rasa sebulan...sebulan rasa setahun!

Hari Ahad kelmarin pergi jalan-jalan..entri pun penuh gambar.Tup-tup hari ni dah selasa...mana entri hari isnin?Adoii....susah rupanya jadi blogger ni.Tak pe lah kan..saya masuk kategori blogger tak tegar je lah.....jauh panggang dari api nak jadi blogger tegar nih...

Sebenarnya banyak yang nak cerita,banyak yang nak taip kat sini..tapi hari ni 'hilang' sekejap.....sebab badan sakit-sakit ni selepas diurut.Kebelakangan ni badan rasa sakit-sakit...maklum la,makan tak pantang main belasah jer..sayur-sayur yg sejuk jadi menu harian.Jamu pulak...jauh sekali...itu lah pasal.

Nak tak nak kena lah panggil sorang tukang urut indonesia untuk mengurut....Badan kalau ok tak pe lah.Ini badan dah banyak angin,urat-urat dah tegang...bukan lps urut tu rasa sedap,tapi sakit macam nak patah semua tulang.Sakit masa diurut tu rasa sampai ke tulang hitam, rasa macam nak terkucil pun ada..

sumber:google

Bagi yg selalu berurut di spa tu tentu best kan.Saya tak pernah lagi berurut di spa,sekadar menggunakan khidmat tukang2 urut biasa jer.Senang,diorang boleh datang ke rumah kita...bayaran pun murah jer...RM 30 sekali urut untuk sejam lebih..

Sebenarnya semua ni bergantung kepada masing-masing lah kan..tepuk dada tanya selera!

50 comments:

  1. dah lame xrase kena urut badan... lepas kena urut rase macam badan melayang2 je kn.. haha

    ReplyDelete
  2. hehe. paling takut kena urut.:p

    ReplyDelete
  3. pernah skali p ngurut.. mak aihh... sakit gila kak oii.. kekeke... tapi ok la.. badan rasa ringan.. hehe.. kepak sana.. kepak sini.. adehhh

    ReplyDelete
  4. sy pun blogger t.brp nk tegar heheh

    klau urat tgang, urutn kg lbih bkesan bbanding spa

    ReplyDelete
  5. k.pia...
    badan kenalah jaga coz kalau mak sakit mau lumpuh semua kegiatan rumah kecualilah ada pembantu rumah. jamu pun perlu bukan untuk kesihatan batin je tapi keperluan badan kita, kalau tak pun ambik supplement lain ke pun ok jugak.

    aina makan jamu tapi bukan tiap2 hari, bila badan terasa penat sangat baru ambik. sayur2 sejuk langsung tak makan, kat rumah pun jarang masak sejak dua menjak ni...macam manalah nak jadi mak yg baik...

    ReplyDelete
  6. saya pun da lama tak berurut, penat da rasa badan ni.

    Cakar Harimau pengerat kasih sayang

    ReplyDelete
  7. topimagine:

    "try la lagi sekali,tapi jgn salah masuk kedai urut sudah...hehhehe..skrg ni byk pusat urut yg songsang"

    ReplyDelete
  8. sar:

    "kalau jadi pompuan at least mesti kena urut gak masa lepas bersalin kan...tapi,ikut org jugak ni...ada yg tak pernah berurut pun.."

    ReplyDelete
  9. cekodok:

    "sekali jer?..tak nak try lagi..yg dah kawin elok ler suruh bini jer tolong urut..kalau belum tu boleh ler pi cari tukang urut yg lelaki..yg pompuan cari yg pompuan,hehhe..betul tak"

    ReplyDelete
  10. kak pia syoknyer dapat rilek di spa

    ReplyDelete
  11. SO Shy LAdy:

    "hehhehe..blogger tak tegar..?

    a'ah lah urat2 tegang tu yg patut urut kasi lembut,susah pulak nak cari tukang urut melayu(maksud akk mak2 bidan yg byk pengalaman tu..)..cari indon jer lah.."

    ReplyDelete
  12. No pun takpernah p spa gak kak..tp ada la sauna kat umah d=yg sebulan sekali guna haha..nak urut pun panggil tukang urut datang umah...spa? tak mampu la kak hehe..tp mmg klo kita kurang makan jamu mmg sakit2 badan kan kak..maklumla banyak dah urat2 putus time meneran dlu...

    ReplyDelete
  13. JunAina:

    "betul sgt tu aina..Mak akak selalu pesan kena makan jamu paling2 koman pun 2-3 hari sekali..tapi akak ni jenis tak konsisten.Kdg2 makan kdg2 lupa..skrg ni akak makan kapsul kacip fatimah brand zhulian.Dulu akak pernah makan spirulina.Bdn sihat dan segar jer.tapi sekarang tak mkn spirulina lagi..sayur2 sejuk tu pun akak ingat nak pantang..tak mau mkn lagi dah..insyaallah..(kdg2 pantang jumpa..)"

    ReplyDelete
  14. leyzajamil:

    "kalau nak berurut,jgn tunggu teruk mcm akak ni,sakit sikit2 tu terus berurut..atau mkn supliment tertentu.."

    ReplyDelete
  15. tak brani pulak ke spa.. maklum le banyak crita negatif dari positif

    ReplyDelete
  16. Isteri Yang Comel:

    "memang sedap dan seronok kalau dpt....tapi takk pernah gi spa..uwaaa..nak g spaaa..."

    ReplyDelete
  17. Bunga:

    "tak pernah?cuba try sekali,kot2 nak 2 kali,hahahaa.."

    ReplyDelete
  18. Norhafiza:

    "bagus lah kalau ada kat rumah,guna je lah walau pon sebulan sekali..betul tu no,akak dgr kat spa lagi mahal kos dia..kena lah cari tukang urut biasa jer sbb nak repair urat2 yg byk dah terpeleot tu.."

    ReplyDelete
  19. cemomoi:

    "a'ah betul tu lagi pun tak biasa....
    kalau dh biasa tentu tau yg mana spa yg bagus dan berpatutan kos nya...kalau nak pergi juga wajib kena bawak bodyguard..hehhee.."

    ReplyDelete
  20. saya suka bab2 urut ni...mmg lega dan rasa ringan je

    ReplyDelete
  21. saya ni langsung x pernah berurut dah sekarang..berurut pun masa dalam pantang jelah..itupun TUJUH tahun yg lalu..itulah LAST mengurut..hehe..anak ada tiga,maknanya baru 3 kali la badan ni di urut sepanjang usia 34 tahun ni..hehe

    ReplyDelete
  22. amboiii..
    bestnyer kalau ada org urutkan..hehe..

    meh sini kak pia..kass urutkan..haha

    ReplyDelete
  23. pegi spa memang best
    iols pun tak selalu pegi
    setahun dua-tiga kali jer pun...

    tu pun bila ada kelapangan...

    ReplyDelete
  24. LM:

    "Akak pun suka juga..tapi kdg2 tu ralit,sedar2 dah setahun..dua tahun..patut nya sthn 3-4 kali elok ler berurut,bdn pun rasa ringan jer kan..tak leh selalu sgt nnti bdn kita manja pulak.."

    ReplyDelete
  25. mrs.sabri:

    "itu lah mimi..akak pun setiap kali dlm pantang jer urut bdn..lps beranak 6 thn lalu,akak ada juga berurut tp itu 2 thn lps..kalau kuat jamu tak pa..maklum lah kita ni perempuan,byk urat yg terpeleot ms proses beranak tu"

    ReplyDelete
  26. Nurkass:

    'best tau..rasa nak lena jer ms tgh diurut tu..tp bila kena part urat yg tegang/bersimpul..rasa nak terajang org tu..hehehe..mai la urut akak ni.."

    ReplyDelete
  27. miloais:

    "wah2,bestnya dpt juga uols pegi spa..macam akak ni tak penah tau..nanti nak pegi jgn lupa ajak.."

    ReplyDelete
  28. adui memang dah lama nk ngurut tapi tk dapat lagi waa..abg asyik sibuk ajer..balik kampung sruh mak bee urut pun sodap!

    ReplyDelete
  29. Eeiiii urut2 spa tu sekedar suka2.. saja mengada nak buang duit kan..Yg best, tetap traditional massage. kalau ke mana2 pun or p spa mmg i mintak traditional massage.. sedapppp.. suka yg keras2 urut nya.. Org besar lah katakan... Now tukang urut i dah nak kawin,,sedihhh..

    ReplyDelete
  30. mommy pun lame dah tak berurut....urut dalam pantang ari tu aje~hee..lau urut mesti demam kot

    ReplyDelete
  31. urut badan ni blom pernah lagi laa..tapi urut lepas eccident pernah laa..

    ReplyDelete
  32. puanbee:

    "best gak sesekali berurut..senanglah kalau mak bee pandai mengurut..bila balik kg sua badan ler..hehe.."

    ReplyDelete
  33. Yan:

    "tradisional massage memang best..oh u rajin gi spa yer..seronok kan.."

    ReplyDelete
  34. mommylavender:

    "lama2 sekali berurut sedap rasa badan,ringan sikit..tp kena konsisten lah....tp jgn pulak kerap sgt mommy,kang patah semua tulang2 yg ada tu.."

    ReplyDelete
  35. kiz:

    "org lelaki ni takde sbb nak pegi berurut melainkan eksiden,tp tak bermakna tak boleh.kalau nak...byk pusat urut skrg ni,cuma kena hati2 sbb byk pusat urut yg menipu,...
    kalau org perempuan pulak,setiap kali dlm pantang bersalin kena berurut..."

    ReplyDelete
  36. saya dah lama tak berurut..huhu..

    thanks follow blog saya..dtg sini nak follow balik..

    ReplyDelete
  37. terus terang ckp, kc paling takut dn gerun diurut tradisional camtu nak pulak kalau yg ngurut tu minah indon. dah la badan kc ni kecik. aduhai ..

    sbb tu kc lebih suka diurut di spa

    ReplyDelete
  38. terima kasi kerana sudi follow.

    saya selalu berurut dengan orang yang cacat penglihatan .. tapi urut kaki jer !

    ReplyDelete
  39. wahida:

    "sama la kita..saya pun dah dkt 2 thn lebih tak urut..tq sbb sudi follow.."

    ReplyDelete
  40. kakchik@ella:

    "best lah kc dpt pergi berurut di spa..saya nak pegi spa juga satu hari nanti..berurut dgn minah indon tu mmg dasyat kc...sakit tau.."

    ReplyDelete
  41. al-lavendari:

    "tq juga sbb sudi follow balik..
    berurut dgn org buta tu best tak?refleksologi kan..urut kaki tu.."

    ReplyDelete
  42. dah bertahun tk diurut badan ni..dah bersimpul segala urat2 agaknya...

    ReplyDelete
  43. nyanyisunyi:

    "hhhaaa..elok lah berurut kak ida,jgn jadi mcm saya ni,urat dah bersimpul-simpul...lagipun saya tak pantang makan..kalau kak ida makan berpantang ok lah...saya tak pantang makan,tapi pantang jumpa..hehhee.."

    ReplyDelete
  44. maaf dah lama tak ke sini, sibuk banget.

    makcik ni pun dah 2 3 hari badan lemah semacam.rasa pun nak beurut, tapi susah sangat nak cari tukang urut ,mak bidan pun dah tak de sekarang.

    ReplyDelete
  45. Cik Ina Minat Do Do Cheng:

    "maaf di terima..hehhee.."

    "bdn kalau lemah semacam jer,baik berurut..bdn rasa lega dan ringan jer nanti..tp tukang urut mak2 bidan tu mmg dah hampir pupus...yg bercambah skrg ni org2 indonesia yg mencari nafkah dgn ambil upah mengurut.."

    ReplyDelete
  46. mmg seronok kalau dpt spend one day utk massage... kalau dpt pi spa lagi best... hm... (lama juga dah tak berurut...)

    ReplyDelete
  47. Teringin jugak nak berurut..tapi tak berani nak urut dengan orang2 yang tak dikenali..
    cuma buat urut kaki je..

    ReplyDelete
  48. Nora karim:

    "salam kenal..ishhh,bestnya kalau dpt pi spa berurut dan mandi sauna..lulur dll...mmmm byk gak nak kena spend $$$$ tu..."

    ReplyDelete
  49. Kak Erna:

    "Saya tawakal jer kak...nasib baik org indonesia tu dah seantero tmn saya ni dah pakai khidmat dia..tu yg berani sikit..berani2 takut..hehehe.."

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...