Friday, 6 May 2011

CONTEST SELAMAT HARI GURU, CIKGU!

Assalamu'alaikum...

Mood nak joint contest dah datang ni..Lagipun tuan punya contest yg jemput ni,bukan kena tag ke apa..so,kepada siapa yang nak joint boleh klik banner yer..hadiah menarik juga..$$$$$$...jom terjah blog cikgu hensem ni ramai-ramai!
Sila klik banner kat bawah ni yer kalau nak joint.




cikgu,
satu waktu dulu masa aku darjah satu
waktu aku langsung tak tau apa-apa tentang sesuatu
tentang betapa pentingnya ilmu
tapi engkau tetap berada di situ
hari-hari mengajar ku tanpa jemu

***
tiada kereta mewah menjalar harga berpuluh ribu
hanya basikal tua
hari-hari kau kayuh laju
untuk sampai tepat pada waktu

***
tiada baju jenama mewah membaluti tubuhmu
cukup sekadar kemeja kelabu
dan sepatu lusuh yang melekat debu-debu
namun bukan harta dunia,harga dirimu

***
Walaupun hampir berdekad kenangan itu berlalu
namun di hatiku engkau lah cikgu ku
semoga jasa dan pengorbananmu
akan diangkat menjadi penentu

18 comments:

  1. pia, good luck. tiba-tiba je nak buat contest, harus dibuat, mana tahu ada rezeki Allah SWT nak bagi. nanti kalau menang jangan lupa bagitahu ye.

    ReplyDelete
  2. salam kak pia..
    wahhh..dah buat ye..
    gud luck..

    ReplyDelete
  3. selamat hari mama dulu kan..hee

    ReplyDelete
  4. salam pia,

    ramai org join GA ni yek..

    good luck for u :)

    ReplyDelete
  5. Ha... pia salutelah kakak. Kakak pun join juga tau. Heeee.... kita meriahkan contest ini bagi mengenang insan bernama guru.

    ReplyDelete
  6. addehhh...
    kak pia pun join ye contest ni...
    ok...good luck...heheheh

    ReplyDelete
  7. Salam kak Pia, kreatif lah Kak Pia ni. Good luck ya.

    ReplyDelete
  8. Cik Ina Minat Do Do Cheng:

    "hehhe,kak...mana la saya ni pernah menang apa2.tp kalau menang tu rezeki..cuba nasib jer kak.."


    nurkass:

    "tq kass...jom la joint sama.."


    Lana~bulu:

    "a'ah,hari mama dulu..pastu baru hari guru...."


    Ati Masrif:

    "tq..a'ah,makin tarikh tutup tu makin ramai la nanti...dah joint ker..tk menang pun tk pa,sekadar ucapan utk guru2 kita..."


    KakZakie:

    "Yer kak..sama2lah kita mengenang jasa guru2 kita dan guru2 ank2 kita...saya dh baca entri akak tu,bestlah.."


    Azian:

    "a'ah,dah joint?..tq2..."


    Kaz:

    "mana ada kaz..biasa jer tu...tq kaz.."

    ReplyDelete
  9. ada yang berkata begini...
    "jika orang tua kandung, hanya mengajarkan kita hidup, kalau guru mengajarkan kita hidup di dunia dan kehidupan setelah kematian.... artikel bagus,,,, dan puitis,,, jadi ingat masa-masa lalu di sekolah... trimakasih ya....

    ReplyDelete
  10. wah... akak ada bakat la.. tabik la ngan akak... saya pon ingat nak join la anti.. saya ada masuk seminar sajak tau mase darjah 3... hehe

    ReplyDelete
  11. semoga berjaya kakPia ya..No tak pandai la nak sajak menyajak ni huhu..

    ReplyDelete
  12. cikgu...
    sampai pencen pun tetapppp kita panggil "cikgu" juga kan kak...
    besar sungguh jasa cikgu!

    ReplyDelete
  13. good luck...pia...

    pandai pia ni ye..karang puisi..
    opp...sajak ke...

    ReplyDelete
  14. selamat berjaya kak pia :)

    ReplyDelete
  15. islam mumtaz:

    "terima kasih ats pujian...betul tu sama2 lah kita mengenang jasa guru2 yg mengajar kita dulu...jasa mereka tk terbalas oleh kita...
    hanya doa dr hati..."


    Taufiq Arifin:

    "top,jom la joint...mana tau ada rezeki,kalau tk mennag pun...
    anggaplah entri kita ni sebagai hadiah utk guru2 sempena hari guru ni..."


    Norhafiza:

    "tq no...joint lah takpa tak buat sajak atau puisi pun...tulis entri iklas dr hati jer.."


    SZ:

    "a'ah betul tu suzi...sampai cikgu ank2 pun, kita panggil cikgu.."


    Ainnoraini:

    "tq ain,pandai ker?biasa2 jer tu...dah lupa macamana nak puitis,hanya yg ini yg mampu.."


    Mrs.Yie:

    "tq mimi...tak nak joint ker?jom lah.."

    ReplyDelete
  16. wah kak,
    fiq pun dijemput jugak oleh hok sengoti,..
    insyaAllah kalau sempat, fiq join..
    anyway..
    good luck yer kak :)

    ReplyDelete
  17. Cikgu Fikri:

    "cepat la fiq joint contest ni..lambat2 kang lupa pulak...tq wish luck kt akk.."


    LM:

    "Jom la joint ramai2 LM...eh,klik kat banner contest tu LM...
    sory,akak tk letak link blog pulak..semata-mata banner tu jer.."

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...