Saturday, 7 May 2011

Nasik lemak kampung...


Assalamu'alaikum...

Apa khabar teman-teman tersayang?Dah bangun ker korang...dah settle semua kerja-kerja mengemas tu?Dah sidai kain-kain tu?Ishh...banyak lak tanya kan...

Apa-apa pun jom sarapan dulu.Ada yg bangun pagi jer terus cari sarapan.Haaaa tapi gosok gigi dan basuh ler muka tu dulu kok ya pun.Ada yang jenis mesti nak mandi dan bersiap dulu baru leh makan..Ada pulak tu yang jenis bukan setakat kena mandi dan bersiap kan diri jer baru nak makan,malah rumah pun kena siap kemas dan settle semua kerja dulu....

Korang jenis yang mana satu nih?

Saya?

Tentulah jenis yang last sekali tu...tu yang kadang2 sampai pukoi sebelaih baru nak sarapan sebab nak settlekan semua dulu....puan bee...jangan malas sarapan nohh...jom semua hari ni saya sarapan nasi lemak kampung...RM1.20 sebungkuih.Kecik jer...nasik pun ciput...telur tu bukannya belah 4,dah macam belah 14...Tapi itulah hakikat dunia zaman kita.
Kalau zaman Mak kita dulu boleh ler sebungkuih 2 kupang......
Jom makan!!!!!!!


Nasib baik sambal dia sedap...kalau tak,berjela la beletiaq...



Ni kalau orang yang selera besaq....tak cukup sebungkuih ni...

p/s:Sekali sekala ja makan nasik lemak tak pa kan....

23 comments:

  1. Fuiyoooo .. terliur!! nk gi carik la. hihi

    ReplyDelete
  2. nasi lemak sesuai dimakan bila2 masa..pagi ptg mlm...tetap menyelerakan

    ReplyDelete
  3. aha..
    selamat menjamu selera..
    kass baru je selesai kemas dapur..tadi masak bihun tomyam..nyumm.nyumm

    ReplyDelete
  4. cam badan saya ni makan 3 bungkus nasi lemak pon xkenyang.. tapi still maintain lag... hahaha

    ReplyDelete
  5. ahaaa
    rasanya ibuk2 sama je ngan kategori kak pia...
    rasa tak best plak makan dulu tp banyak keje rumah menunggu..eheee

    klu saya beli nasik lemak ...memang balik umah kena tambah buat telur goreng mata sendiri..ehee..mmg ciput sgt telur diorg letak...

    ReplyDelete
  6. salam pia...
    sedapnya..tp pia nak tahu..kat kampung akak nasi lemak masih ada lg yg sebungkus 60 sen..memang ciput je tp sedapppp..

    p/s akak jenis yg no 2..kemas2, masak2 baru mkn..tu yg kdg smpai masuk hangin..hehehe

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum Pia,

    jom makan... dah lunch lom?

    sesekali pekena nasi lemak, tak pa... ala lagi pun seciput je, buat alas perut je tu

    ReplyDelete
  8. sedapnye nampak nasi lemak tu kakPia..mmmm sib baik br lepas makan tengahari dah hehe..takpe kak..sekali sekala makan..mak kita dulu2 makan tiap2 hari pun takpe kak..skang ni je banyak sangat pantang larang hehehe..

    ReplyDelete
  9. sodap ni..suka.. saya ni dulu memang hari2 layan nasi lemak ni masa sarapan..tetapi sekarang tak lagi sebab perut ni rasa macam dah naik je nak jadi gunung..haha..sekarang kadang2 baru pekena..

    ReplyDelete
  10. harga minyak naik lagi.. yang takdak kena mengena pun semua naik... hehe... tapi kat luar susah btol nak cari makanan sedap... meniaga pun takat nak bagi nampak rupa makanan ja.. rasa.. hmmm....

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum kak :)

    nasi lemak?

    tekak ini tidak berapa nak suka breakfast nasi lemak. hehe.

    kalau makan pun, mesti makan telur yang secebis tu dulu. but, tak suka la telur rebus. kalau beli, mesti tambah telur goreng sendiri. hehe tak suka juga kacang n ikan bilis. sakit mata tengok. hehe
    ~cerewet pulak. hoho

    ReplyDelete
  12. nasi lemak tu kalau Mp...3 bngkus belum tentu cukup...

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum.
    Jalan-jalan singgah sini sebab perut rasa lapar..teringin pekena nasi lemak.....

    ReplyDelete
  14. kakchik@ella:
    "kc byk jalan2 tentu selalu jumpa nasik lemak yg sedap2 kan...."


    org muo:
    "betul tu,kalau dulu nasik lemak mkn pagi jer..la ni 24 jam ada jual..."


    Nurkass:
    "Sedapnya mihun tomyam...yummy.."


    Taufiq Arifin:
    "amboi sampai 3..adik akk pun sama kalau mkn nasik lemak bungkuih kecik ni sampai 3..tp bdn tk naik pun...adik akk ni laki..agaknya org laki mmg susah nk gemuk kan.."


    SZ:
    "kemas2 umah dulu,basuh dn sidai baju..baru makan pun sedap...
    santai..akk pulak suka tambah ikn bilis goreng...sbb org jual tu boh ikn bilis sikit dh tu keras dn masin,ikn bilis murah kot.."


    Nyanyisunyi:
    "Kak..kt kg saya pun ada lagi nasik lemak 60 sen gak..kecik jer bungkus dia..tp sedap sgt..sy kalau mkn 2 bungkus...hehehhe...
    ~sama la kita kak..asyik mengemas sampai lupa mkn,sedar2 dh t/hari.."


    ibuintan:
    "Wa'alaikumussalam....a'ah,buat alas perut jer,kalau nk yg mahal tu boh ler ayam atau kerang atau sotong ker...rm3.50 rega dia,tak yah lunch dah kan..."


    Norhafiza:
    "org2 dulu mkn byk,buat kerja berat no...org skrg ni mkn byk pastu dok keja lam ekon...yg surirumah pun mana ada buat kerja2 berat,semuanya pakai mesin...tu yg penyakit senang dtg...betul tak?"


    Kiz:
    "sama la ngan akk,dulu2 belasah byk mana pun ok jer,skrg ni kalau mkn lebih jer..mula la naik kilo.."


    Encik Mamat:
    "A'ah harga minyak naik lagi...
    huhu,mknn pun makin mahal,tp
    mmg ada sesetgh peniaga yg suka ambik kesempatan..."


    hani@debumelukut:
    "4 bungkuih?...amboiii byknya kak...tp dh bo liau la kak...
    hihi.."
    "

    ReplyDelete
  15. sar:
    "wa'alaikumussalam!amboi cerewet gila adik akak sorang ni,telur goreng tk baik kalau nak banding ngan telur rebus tu dik..tp sesekali jer kan..bkn hari2 pun kita makan...ikn bilis ngan kacang tk mkn ni mesti takut jerawat..kan..kan.."


    MulutPayau:
    "tak cukup 3..beli 4..hihi..mana nak cukup,sikit sgt...bungkus pun kecik jer.."


    Arizakiah:
    "wa'alaikumussalam!baru nampak nama ni...tk pernah nmpak sblm ni...salam kenal yer..jemput la makan nasik lemak.."

    ReplyDelete
  16. sedap2 memang tk cukup pun kak ...

    ReplyDelete
  17. hehe..klu jumpe nasik lemak yg best mmg susah nk lepas..huahuahua dlu ada sorg m.cik kt JB buat nasik lemak sedap sgt tp now x sehat x dpt nk merasa dia buat nasik lemak, anyway doa dia cpt sembuh..amin

    ReplyDelete
  18. sekali sekala mkn nasi lemak mmg takpa.tp mkn nasi lemak tak cukup tu tak syok..hehe

    ReplyDelete
  19. susah nk jumpa nasi lemak jual yg sambal dia sedap..

    ReplyDelete
  20. Pia sedapnya nasi lemak kampung tu.Rega sama cam tempak acik. ralat sangat sebab dia buh nasi sikit je.hari ni acik tak sarapan, terus masak makan tengahari.cuaca panaslah tak lalu nak makan.

    ReplyDelete
  21. puanbee:
    "bee,kalau sedap satu bungkuih tak cukup..hihi.."


    aeshcame:
    "a'ah sama lah kita doakn makcik tu cpt sembuh..supaya dpt lah dia jual nasik lemak yg sedap tu lagi..."


    LM:
    "hehehe...akak makan sebungkus jer...sbb beli ngam2 cukup utk ank beranak..kalau beli lebih takut mkn lebih lak.."


    Rina Avail:
    "memang betul tu..jarang sangat nk jumpa nasi lemak jual yg sambal dia betul2 sedap..."


    Cik Ina Minat Do DO Cheng:
    "dulu harga seringgit,skrg ni dh naik 1.20 sen,ada yg 1.50 sen tp kuantiti dh kurang,telur dh makin kecik...nasib baik mkn sebulan sekali jer kak ina...nak sedap kena buat sendiri la kan..(kes perasan nih..)~a'ah la kak..cuaca skrg ni panas betul..,mkn tk lalu,asyik minum jer..."

    ReplyDelete
  22. sarapan lambat sikit.. awal2 sangat, tak berapa nak terima....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...