Sunday, 22 May 2011

Jom tengok wayang...

Assalamu'alaikum...

Salam bersua di hari minggu.Apa khabar korang semua?Pergi jenjalan ker...Atau lepak2 di rumah jer?Saya pun hari ni tak pergi mana2..dok rumah jer.

Ada banyak pulak kerja nak buat,biasa lah kerja rumah ni..sampai besok..besok..besok lagi pun tak habis...Godek sana,godek sini,ada jer kerja...

Hari ni dalam sejarah...kakak pergi tusyen macam biasa,tp balik nanti nak terus pergi tengok wayang kata dia.Sebenarnya kakak dah gitau minggu lepas lagi Masa tu saya tak terus ckp boleh atau tak boleh,kami cuba berbincang dulu...saya as a mother kan sgt2 serba salah.
Nak bagi ker tidak ni?Dilemma sungguh....bak kata org tu ditelan mati mak,diluah mati bapa...habis tu camana ? Nak kemam jer terus?

Last2,pikir punya pikir punya pikir..saya terpaksa bagi kebenaran juga atas sebab2 yang munasabah,lagipun diorang pergi bertiga.Petang ni diorang pun dah selamat balik,diambil dan dihantar ke rumah masing2 oleh parents kawan dia...
Alhamdulillah....mak mana tak risau kan...!
Harap lepas ni kakak tak jadi ketagih sudah!

Sungguh besar cabaran mendidik anak2 zaman ini kan?

24 comments:

  1. kalau tahu mana tempat di tuju tak per kak..jgn kelain tu risau juga..pengorbanan seorang ibu mendidik anak..sabar je lah

    ReplyDelete
  2. akak jgn risau k.budak skng kalau dihalang,dye akn curi2 keluar,but kalau akk buat mcm tu.loose sket,rara pasti dorg akan ok n pandai jaga diri,insyAllah.

    ReplyDelete
  3. Salam Kak Pia, esok Kaz htr email kat Kak Pia ya, bg no hp Kaz. Manalah tahu kalau akak ada masa free bila di kpg nanti, bolehlah kita jumpa. Sekrg line internet ni slow sgt.

    Mmg mencabar mendidik anak2 zaman sekrg, serba salah selalu kita dibuatnya. Nak bagi salah, tak bagi pun salah. Mungkin sedikit kebebasan perlu diberi ttp bersyarat dan perlukan supervision yg berterusan dari ibubapa.

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum kak :)

    hmm. kalau zaman akak ni dah besar cabaran. maknanya lagi 5, 10 tahun. Aduyai! naya! kena pasang invisible camera pulak. ~uhu

    ReplyDelete
  5. anak saye yg sulung mcm tu jugak...nak tengok wayang dgn kawan2nya...akhirnye mengalah bagi la jugak...

    tapi kene tau sape kwn dia...dan pegi kite hantar balik ibu kawannye ambik pulak...

    ReplyDelete
  6. ni mesti dia tengok cter NUR KASIH^^
    sebagai ibu mmg susah nak jaga ank..lagi2 ank perempuan itu yg mak yane slalu cakap.

    ReplyDelete
  7. kiz:
    "tu lah kiz..akk risau jugak kalau2 diorang kelain..nasib baik parents kwn dia amik dn antar diorang..kalau naik bas mmg akk tk kasi.."

    ReplyDelete
  8. rara pinkmafia:
    "so far akak pun pikir sama cam kamu..kalau terlalu mengongkong nnti diarang ni akn belajar berbohong pulak..minta simpang.."

    ReplyDelete
  9. budk2 sekarang memnag xleh dikongkong sanagt kn kak. takut meberontak kemudian hari anti... lagi parah

    ReplyDelete
  10. kaz:
    "Ok kaz..akk pun tak tau lah ada byk ms tk di kampung nnti,kalau ad ms kita jumpa k....~pasal ank remaja skrg ni mmg payah kaz...tp akk bersyukur sbb ank akk setakat ni bagi kerjasama yg baik..dia tk pernah buat pandai2 sendiri,walau sekecik mana pun,dia mesti bagitau akk dulu.."

    ReplyDelete
  11. sar:
    "Wa'alaikumussalam...Ntah ler sar..zmn serba mencabar!Kdg2 dh elok ibu bapa bagi didikan..tp sedihnya diorang tetap memilih jln salah..
    habis salah siapa ni?smga ank2 dan adik2 kita tidak silap memilih jalan..."

    ReplyDelete
  12. ainnoraini:
    "itulah pasal..tk bagi nnti merajuk lain pulak jadinya..apapun pantauan mesti selalu,dan yg penting kita kena tau dgn siapa ank2 kita berkawan..betul kan.."

    ReplyDelete
  13. fadh leyanie:
    "MMg betullah tu...susahnya nk jaga ank2 zmn skrg ni..tk kisah la laki ker pompuan,masing2 ada masalah tersendiri..~eh,diorang tgk citer pirate lah,bukan nur kasih...."

    ReplyDelete
  14. taufiq Arifin:
    "Betul tu top..kalau budak2 zmn akk dulu,mak ayah ckp tk boleh..tk boleh lah..muktamad...budak2 skrg ni lain macam sikit,dilarang2 nnti merajuk pulak..kongkong sgt2 pun bahaya..
    kalau ikut sgt pun bahaya jugak.."

    ReplyDelete
  15. mmg mencabar sgt kan..belum lagik mintak keluar dating dgn boyfren..huhuhu..anak sy kecik lagi skang..nnt da remaja sy pon akan lalui apa yg akak lalui skang..

    ReplyDelete
  16. yang penting kita tau niat anak, tempat yg dituju dan dengan siapa mereka berkawan isyALLAH kak..

    ReplyDelete
  17. Rina Avail:
    "hoho..nk minta izin pergi dating pulak?Lagi ler pening pala ni...ank2 kecik cara kecik rina..dh remaja cara remaja pulak..msslh tkkn habis..."

    ReplyDelete
  18. Norhafiza:
    "betul tu no,yg penting kita tau mana dia pergi dan dgn siapa..setakat ni si kakak selalu cerita mana dia nk pergi dn dgn siapa..smga dia selalu macamni..dn tk buat keputusan sendiri.."

    ReplyDelete
  19. pergi berteman takpe lah kak...berhantar jemput lak tu,nnt tak bagi anak merajuk dan nyorok2 gi la pulak kan?

    wahh 32 mgu dah lahir?anak ke 3 saya 35 mgu..mmg teruk sbb masa 34 mgu dia turun air selama 4 hr dan ada jangkitan kuman.org melasak sgt..cam tu la kot?

    ReplyDelete
  20. kak, join skali diorg p tengok movie tu ... ;)

    ReplyDelete
  21. Pia cik ina duk kat sg .sireh.kg.raja uda. Bagus tu pia dia bagi tahu , daripada dia sorok -sorok pergi.lenkali pegilah ngan dia. Cik ina suka kalau anak-anak cakap terus terang.at least dia berani nak beritahu.

    ReplyDelete
  22. LM:

    "Itu lah LM...anak pompuan remaja ni susah tau nak kena jaga betul2..silap2 lain pulak jadinya..~LM,kalau kita bergasak sgt ms peknen,memang akn jadi mcm tu..kena hati2 tau..jgn angkat benda2 berat w/pun kita mampu angkat.."

    ReplyDelete
  23. Sz:

    "Aih..melampau pulak dah mak dia pun nak ikut..hihi..diorg tak pelawa pun,nmpak sgt tk nak kita kacau daun..kan.."

    ReplyDelete
  24. Cik Ina Do Do Cheng:

    "Kak ina...ntah2 kita selalu terserempak pun tak perasan kan...sbb dok area sama kita ni...~A'ah kak,nasib baik dia bagitau the truth kan..sbb tu saya tk berani nk halang,takut2 lain kali dia tipu pulak...yelah dah tau saya tk kasi..nak pergi jugak,tp budak2 ni tk ajak punnn...akk jom kita pi sama2 nak?"

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...