Friday, 27 May 2011

Selamat bercuti!

assalamu'alaikum...

Alhamdulillah jumpa lagi......salam Jumaat!

Pagi2 tadi hujan lebat sangat,anak2 nak pergi sekolah masalah jugak..tp nasib baik ada kereta...Selalu pergi hantar dgn moto jer..Kat tempat korang semua hujan jugak ker?

Tengahari ni tak masak...rasa malas nak masak sbb dalam peti ais tu ikan jer belambak.....hari2 ikan jemulah.So,apalagi..beli nasi bungkuslah jawabnya.5 bungkus termasuk untuk saya sekali..Abahnya tak pernah balik makan sbb kerja jauh...nun kat puncak alam.

Bila beli nasi bungkus ni,lauk boleh pilih macam2 ada..Saya pilih sambal udang petai,kerabu selom dan sambal bilis jer.
Kira ok la jugak sesekali jer beli...bukan hari2 pun...lagipun kesian anak2,makan ikan jer hari2..Memanglah ikan tu bagus,tapi kalau hari2 tentu jemu jugak..

Oh ya...hari ni hari terakhir sekolah kan adik2....selamat bercuti untuk adik2 dan anak2 kita...tak lupa buat cikgu-cikgi..Berjumpa lagi 2 minggu dari sekarang.Adoii..pecah rumah ler kalau cuti sekolah lama2 cam ni...Malam ni macam biasa kena pegi ambik abang di asrama dia..Jenuh ler berebut canel tv,berebut nak main games..menyakat...menangis...

Ingatkan petang2 ni boleh ler baring2 kejap....tapi kena pegi merewang pulak kat rumah jiran belakang blok saya ni.Esok anak akk ni nak nikah,kendurinya pulak hari Ahad....Jom merewang!

Ok...sampai sini dulu,harap lepas ni boleh jumpa lagi Insyaallah.

22 comments:

  1. ooo..mkn nasi bungkus eh..yelah..kalau mkn ikan je jemu gak..sesekali bungkus apa salahnye kan..:)

    ReplyDelete
  2. nasik bungkus sekali sekala pon layannn :)

    ReplyDelete
  3. wahh sis.anak2 dah mula cuti sek ke?bestnyer.....

    ada kenduri kawen?huk3...dah lama LM tak mkn kenduri kawen tau

    ReplyDelete
  4. tetiba lak brasa nak tukar kija jadik cekgu minggu depan...

    ReplyDelete
  5. nurkass:

    "Kass,akak tak kisah pun..tp budak2 ni suka sesekali mkn masakan org lain pulak..heeee..tukar selera kan.."

    ReplyDelete
  6. Aku Ibu Muda:

    "a'ah,jom sesekali layan bungkus2 pulak.."

    ReplyDelete
  7. LM:

    "kat tmpat akk ni ada byk sgt kenduri kawin hujung minggu ni..campur kwn2 suami akk yg jauh2 tu lg byk..tp pegi yg mana sempat jer...hajat org kalau boleh kena penuhi..."

    ReplyDelete
  8. cemomoi:

    "ha'ah..bila tang cuti jer semua rasa cam nk tukar profesyen..."

    ReplyDelete
  9. hani@debumelukut:

    "Haiii cikgu,mestilah best cuti panjang..selamat bercuti kak.."

    ReplyDelete
  10. akak saya teringat pasal merewang. yeahhh.. macam sepah lah. hehe

    ReplyDelete
  11. jom merewang..tp jangan jadi macam sepah sudah le..merewang sampai terhiris kaki..hehe :)

    ReplyDelete
  12. yahooo sekolah dah mula nak cuti..2 minggu merdeka..sebabnya tak payah pagi2 gelap hantar budak sekolah sebelum pergi kerja..hehe

    ReplyDelete
  13. puncak alam?
    abahnya staf uitm ke kak?
    heee

    ReplyDelete
  14. rasanya masa ni pia tengah bersilat berkungfu kt rumah kenduri tu kan...cuti2 ni bnyk sgt kenduri kendara kan..kak ida baru balik melaka semalam rumah kak ipar kenduri anak bertunang..

    ReplyDelete
  15. cuti sekolah mesti pergi merewang kan pia, banyak yang wat kenduri kahwin.tempat akak ni tak megira tak cuti sekolah hujung minggu ada je khemah kahwin. selamat bercuti, rilex jap anak tak sekolahkan.

    ReplyDelete
  16. Sedap jugak layan nasi bngkus sekali-skala...

    Cuti sekolah....?????? mmng seronok!!!

    ReplyDelete
  17. kak pia...


    huhuhu...sy tak cuti ...anak dah nato ke johor...huhuhu

    ReplyDelete
  18. Penat merewang semalam, hari ini senyap je... Aha.... mesti sibuk sebab anak-anak ada di rumah semuanya Pia. Best kalau kakak suka ramai anak-anak di rumah.

    ReplyDelete
  19. macam kami yg kerja ni hari2 dah bungkus sesekali dapat masak kat rumah tu rasanya satu nikmat...hehehee...

    salam kak pia...

    cuti sekolah 2 minggu, anak2 akan berangkat ke kelantan emak menung sorang2 kat rumah...waaa...

    ReplyDelete
  20. cuti sekolah..tp kita tak kemn2.almaklum la orng dlm pantang..sian gak tgk anak2 naq pos blk kg tak biasa berpisah lah plak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...