Monday, 25 July 2011

Rambut panjang vs rambut pendek...

Assalamu'alaikum...

Alhamdulillah,dapat jumpa lagi..Semalam dan hari Sabtu macam biasa lah sibuk dgn anak2 dan suami di rumah..Kalau hari2 biasa bolehlah berblogging atau berchating di fb.Hari2 cuti anak dan suami ada di rumah elok kita menghabiskan masa bersama diorang...biar dari segi kuantiti takde tapi biarlah dari segi kualiti tu ada yer....

Petang semalam pulak sebelah petang pegi hantar Izzat balik asrama,lepas tu pegi ronda2 pekan klang...isshhh macam dah takde keja nak buat kan..Sebenarnya,sambil ronda2 tu saya dok mencari2 kedai gunting rambut.Dah lama tak menggunting..Dekat 2 tahun lebih dah...Dah panjang sgt dah,rimas asyik bersanggul jer...jgn nak lepas mengerbang macam hantu kak limah tu pulak...

Sebenarnya kalau rambut panjang tu bila pakai tudung nampak cantik kan...sebab sanggul besar dan tinggi...TAPI...hahh tau2 ajelah kan apa hukumnya.Lagi pun berambut panjang dlm cuaca yg sgt panas macam kat m'sia ni mmg tak sesuai...Lagi pun tanya en hubby dulu dia kata ok...Lainlah kalau masih belum kawin tu...tak payah ler nak minta izin kat boyfren pulak..eh,perlu ker?

Cari punya cari jumpa lah satu kedai..byk kedai sebenarnya...tp naik je lah kat satu kedai ni...semua perempuan kat situ.Susah nak cari kedai gunting yg sediakan bilik khas utk pelanggan wanita yg bertudung kat Klang ni..Siapa tau tolong bagitau yer..Dulu ms di Shah Alam,ada satu kedai ni...walaupun unisex tp utk pelanggan wanita yg bertudung ada di sediakan bilik khas..Macam ni lah baru kedai mesra pelanggan...

Oh ya lagi satu,slps korang gunting rambut tu ada tak korang minta rambut tu utk bawa balik atau biar jer rambut korang bercampur2 dgn rambut org2 lain..rambut kita yg dah di potong tu sepatutnya kena tanam kan....

Tolonglah jangan salah faham yer...saya ni cuma insan biasa macam kawan2 jugak.Bukan lah alim sangat pun,tapi cukuplah kalau saya katakan saya jenis yg cuba nak ikut apa yg disuruh jer...yg di larang tu seboleh-bolehnya mmg nak elak...Bukan nak tunjuk atau berlagak alim...


Sekian..

18 comments:

  1. wah..ayie tak pernah jumpa lg kedai yg sis maksudkan tu kat johor..agak susahlh..

    ReplyDelete
  2. kalo teringat, saya mintak rambut tu kak pia...

    tp kenkadang lupa...biar gitu je..huhu

    ReplyDelete
  3. dlu mase tak tau No bia gitu je..tp bila dh tau No tak gunting kedai dah hehe..sendiri potong pastu suh abg tengok..rambut abang dan anak2 No potong sendiri je kak..beli mesin potong rambut tu je haa..kemudian tanam le kat pokok..

    ReplyDelete
  4. suka juga isteri yg rambut panjang..ecececeh

    ReplyDelete
  5. assalam Piasara..dari kecik dulu arwah mak dah ajarkan..mintak rambut tu tanam..rambut gugur pun arwah mak kutip.
    kalau ditempat akak digiant ada kedai yang buat macam tu ada tempat bertutup untuk wanita..colour shop..nama kedainya.

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum kak :)

    hm, mesti mintak bawak balik rambut kita tu. takkan nak tinggal pula sebab risau dibakar dan rasanya memang kita diwajibkan untuk menanam apa sahaja anggota kita. termasuk kuku juga.

    ~saya pun tak pandai kak. dengar mana yang patut, buat apa yang disuruh. :)

    apa2 pun, lebih elok begitu kan dari terbiar. :) sebab, esok2 kita mati pun, semua tu kembali semula kat kita. :)

    ReplyDelete
  7. kat rumah saya memang sangat la susah nak cari saloon gitu. sebab tuh umi ja potong rambut saya. hehe

    ReplyDelete
  8. tak penah mintak bawak balik rambut kalo gunting kt kedai huhu

    ReplyDelete
  9. kadang2 bile dah rimas sgt rambut ni dah panjang..suruh en somi tolong guntingkan..setakat lurus tu ok jer dia tu...

    selalunye mintak bawak balik kalu gi gunting kat kedai..

    ReplyDelete
  10. Akak..mak lana pun ajar supaya rambut yg kita potong tu ditanam..hehehe.

    seumur hidup lana..rambut lana tak pernah melepasi bahu,huhuhu..sian kan,hehehe..sebab rambut lana jenis ikal..dah terbiasa ptg pendek dri kecik..so bila besar2 ni,asal pnjg skit,mula rasa rimas,panas..

    ReplyDelete
  11. kak ada pasang widget geng blogger ke kat blog akak ni sbb asik kuar minta password je..kena remove dulu kut sementara gengblogger kena virus ni..

    kalau kat tmpt sy ni mmg ada kedai khas potong rambut muslimah..rambut tu pon dia kumpulkan bg kita bwk balik..

    ReplyDelete
  12. kat tempat kita ni susah nak carikan kedai gunting cam tu yang ada tempat tuk perempuan muslimahkan pia .cik ina suka pegi kat bus stand port klang pia, kat bawah sekali, perempuan je boleh gunting kat situ, lagi pun dia tutup tirai tu bila gunting rambut kita.

    baru boleh komen, tadi tak boleh asyik keluar kotak geng blogger mintak pasword.

    ReplyDelete
  13. mmg berkira2 nk potong rmbut gak kak..tp lom ade masa sesuai..kdg2 gunting sndiri jer dpn cermin..senget benget tu blkg kira.haha

    ReplyDelete
  14. better minta balik. sb kalau diorg buat rambut palsu, (jgn tak tau ada rambut palsu dibuat dari rambut asal- orang yang dah dipotong) kita plak yg tanggung dosa.. isk, minta simpang malaikat 44.

    ReplyDelete
  15. mak saya kalau lepas gunting rambut mesti die amek rambut tu n tanam kat belakang umah kak... :)

    ReplyDelete
  16. kena tanam yek..bunga xpernah tanam..

    kita sama sis..sama2 cuba buat yang terbaik tuk agama suapay dapat keredhaan-NYA..:0

    ReplyDelete
  17. oo yeke kene tanam? selame ni kite potong rambut,pastu blah je mcm tu, ok pasni nak wat la, emmm kenape kene tanam eh kak?

    ReplyDelete
  18. Salam, saya ada menyediakan perkhidmatan mendandan rambut, make-up dan manicure&pedicure di rumah di Kota Damansara. Harga yang ditawarkan wash, cut & blow RM30. Colour/ Inai (Henna) RM30-RM88. Rebonding/ Relaxing/ Perming RM88-RM128. Hair/ Scalp treatment RM38. Make-up (day) RM50. Manicure& pedicure RM45. Berminat call/ SMS Zura 012-208 4048 atau layari myhomesalon.blogspot.com. P/S : Light refreshment, WIFI dan tempat solat disediakan. Terima kasih Piasara tumpang blog.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...