Friday, 12 August 2011

Puasa 11,12...

Assalamu'alaikum...

Hai,jumpa lagi korang..apa khabar..macamana puasa anak2?Ok ker?Puasa korang tak yah ler tanya kan..tak kan tak ok kot...Ada yang gastrik ker..Yang pasti kalau tak boleh puasa atas sebab musabab yg boleh memudaratkan kesihatan,maka dibolehkan untuk kita tidak berpuasa yer..Tapi harus diingat...kita kena Qada atau menggantikan puasa yg tertinggal tu.Jangan pulak melangkaui tahun berikutnya...kalau tak,kena lah bayar fidyah pulak...Dengar tu...hehhe,dah macam ustazah dah pulak...

Puasa yg ke 11 ok jer..rutin harian macam biasa lah...Kuih muih buat jual tu laku macam goreng pisang panas..Alhamdulillah.Kawan saya TIE,dok suruh buat lebih sikit..tak nak lah....buat yg takat mampu jer lah.Bukan apa saya risau gak kalau asyik nak kira untung jer,nanti masa nak mengemas nak basuh dan sidai kain baju pulak takde..Cukuplah setakat balik modal..dah bersyukur sangat..

Jom layan apam puteri ayu pulak..Kuih ni antara yg paling laris nih..

--------------------------------------------------------------------------------
Hari ke 12,tak sibuk sangat sbb hari ni tak buat kuih jual sbb petang ni nak kena pegi S.Alam,ada majlis berbuka puasa anjuran syarikat en.hubby...

Jom layan gambar2 suasana di sana..

Antara juadah yang kami ambik..Buah kurma tu sunnah yer kawan2,jgn lupa mulakan berbuka dgn buah kurma...Ada sate,ayam goreng dan kambing bakar...kambing ni kejap jer..mula2 masuk ada lg rupa kambing,tup2..tak sampai setengah jam dah tinggal tulang dah...
Ada kek juga apa ntah ke nama dia,kakak yg amik kek tu..

Lepas makan ala kadar,kitaorg pegi surau untuk solat maghrib..alamak,kecik jer surau nya...En abah dah sound ank2 pegi solat dulu lps tu kalau nak sambung makan..makan lah selagi boleh...

Ini pulak saya punya...yong tau fu..macam2 ada...jgn sakit perut sudah lps ni sbb udang, ketam, kepah semua dok berkelahi dlm perut...

Yang ni pulak kuih2 tradisional kita..comey2 kan kuih2 nih..Ada byk lg kuih tp yg biasa2 jer,takde yg luar biasa pun...

Adik tgh tunggu dgn sabar nih...nampak tak dia tgh kemaruk makan lps seminggu sakit hari tu..Nasik putih ngan kari daging+kentang..habis sepinggan ,siap mintak tambah lagi tu...Kat sebelah adik tu nasik kakak,secoet jer,kan apa takut tak habis makan..so saya dah pesan awal2 ngan ank2 ambik sikit2 jer...jgn tamak...Alhamdulillah takde yg berlebih2 di meja kami...semuanya habis dimakan..

Ini pulak menu sampingan yg kami amik ms dah dekat2 nak balik dah ni..

Ini pulak dah betul2 nak balik dah..tapi bila lalu kat kaunter nasi impit tu adik beriya2 nak nasi impit pulak..bagi jer lah kan..takut pulak kang kalau tak bagi sampai rumah dia dok mengamuk tgh2 malam nak nasik impit, nayaa..

Ok..sampai sini dulu yer..jumpa lagi next entri..InsyaAllah..
Selamat bersahur..selamat beramal...


18 comments:

  1. hehe,sedapnye makanan!yummy aduhh,malm2 tgk entry psal mknn.ahaha

    ReplyDelete
  2. dah 2 tahun tak makan di any hotel utk family..just staffs saja..

    ReplyDelete
  3. Salam Kak Pia, syukurlah npk Adik dah ok sekrg. Dah boleh berpuasa lah kan.
    Sesekali berbuka di luar mmg best, apatah lg kalau berbuka di hotel. Rambang mata nak pilih makanan sbb semuanya npk sedap. Tp ada juga yg cuma cantik rupanya, tp rasanya biasa2 saja.

    ReplyDelete
  4. Kuih tradisi kita bila masuk hotel memang saiznya selalu akan dikecikkan Pia. Mana-mana pun sama. Gigit 2 kali habis....:)

    ReplyDelete
  5. Assalam pia..meriah makanan nya ye..banyak pilihan..

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum akak.

    hee, kuih puteri ayu tu yang feveret sangat tu kak. :D

    ReplyDelete
  7. kak pia meniaga ye,,mesti sedap seri ayu akak,gebu..suri dah berair mulut ni,,

    ReplyDelete
  8. sesekali berbuka di luar best juga ye kak...
    cuma tu la, kelam kabut nak p solat maghrib...klu kami pun guna teknik sama la, makan skit dulu pastu solat kang sambung ..time tu tak ramai orang lagi kat surau nya...

    ReplyDelete
  9. saye jumaat lepas pun berbuka kat luar dgn anak2...
    banyak betul makanannye...ambik pun sikit2 jer buat rase..itu pun macam tak boleh nak masuk lagi dah...

    ReplyDelete
  10. Bnyaknya makanan....macam2 ada...sskali berbuka diluar brsama fmly, pasti seronok....

    ReplyDelete
  11. nasib baik entry ni dibaca malam kak. kalu siang ni,, kehkeh

    ReplyDelete
  12. kak pia ni asyik tunjuk makanan je..hehe..terliur dah ni..hikhik..nasib baik hari ni saya x pose..hihi.. :)

    ReplyDelete
  13. bulan puasa jual kuih mmg untung lah kak..cantik kuih puteri ayu tu kak buat..

    bebruka ala buffet kat hotel mmg best..sbb bnyk pilihan makanan..aduh lapooo

    ReplyDelete
  14. cik ina belum pernah wat puteri ayu,suka makan sedap.ooo pia pandai wat, ajarlah.

    amboi bab kambing ni kecur air liur sedap. memang suka sangat.alah cian nengok muka adik, baru baik sakit ye.

    ReplyDelete
  15. ya Allah, mantap gila. nak pegi jgak la pas ni. heheh

    ReplyDelete
  16. Type komen smbil pejam mata sbb x tahan tgk makanan..Muahahahaha

    ReplyDelete
  17. rajin betul kakPia buat kue putri ayu tu ye,,sedap pula No nengok...

    hr ni No pun berbuka kat pejabat abang jd tak msak la hr ni hehe..

    ReplyDelete
  18. assalam pia, wah sedapnya puteri ayu tu, mesti gebusss gebasss ni, sbb tu laku.

    semua best2 menu bua tu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...