Sunday, 7 August 2011

Puasa 7...

Assalamu'alaikum...

Alhamdulillah...dah beberapa hari kita berpuasa,memang sekejap sangat rasanya kan...dah semingu dah..

7.8.2011,Selamat hari jadi yg ke 6 utk adik.Tentu korang dah kenal ngan adik kan...?Tak sempat nak celebrate hebat2 lah,tambah2 pulak di bulan2 puasa ni...Tapi masa berbuka tu ada lah makanan2 kegemaran diorang..kek pun buat sendiri jer..kek coklat kegemaran ank2...jadilah kan...

Hari2 bercerita pasal anak2 jer kan..haaa..sebab diorang dah sihat2, apalagi kena tinggal jap... mami ngan abah nak gi shopping..Sebenarnya nak pegi amik kakak balik tusyen kat Klang nun,terlanjur tu mami pun ikut sekali sbb nak gi cari barang2 sikit.

Oleh sebab masa sampai kat Klang tu baru pukul 9 pagi,kedai2 pun semua belum buka...kami pun amik keputusan nak pegi pasar je lah dulu.En hubby pulak ajak pegi pasar tani kat S.Alam,sek 13 tu.. Taknak lah sbb nanti kakak balik tusyen,sempat ka sampai di Klang ni pukul 12?Ishh tak nak ler saya,risau memikirkan kalau lambat sampai kat tempat kakak.Dah ler kat situ saya tgk ramai betul pendatang asing...indon ada,bangla pun ada,nepal,myamar...risau hati ni dok memikirkan ank dara yang sorang tu....Hubby kata kejap jer sudah lah kat pasar tani tu...
sempat punyalah..Amboii...nak cepat2 pulak,sikit punya besar ker pasar tu,dah sampai kat sana nanti tentu tak sempat nak bajet masa.Semua barang nak di tengok,semua barang nak dibelek...mana cukup dua jam...hehehe...

Last2 kami pegi pasar borong jer kat klang ni...beli apa2 yg patut.Beli acuan kuih puteri ayu,beli hanger...hanger kat rumah tu dah mana ntah hilang pun tak tau..Tapi tujuan yang sebenarnya nak beli gula melaka untuk buat inti BUAH MELAKA..


Tengoklah apa yang dah jadi dengan gula melaka ni..Sebenarnya minggu lepas saya ada suruh hubby beli ni dekat pasar tu masa dia otw ke tempat kerja..Ingatkan dia beli masa balik kerja rupanya dia beli masa pergi kerja..Cuba bayangkan seharian gula melaka tu duduk kat dalam kereta yang di parking kat tgh panas kat tmpat keja dia...habis cair dah..dah belengaih...mungkin hubby saya tu tak nak beli time balik keja sbb takut kedai dah tutup...rupanya memang betul kata pekedai tu kedai dia buka separuh hari jer bulan puasa ni....Tapi nasib baik hubby saya beli sikit jer,kalau lah dia beli 20 ke 30 keping ker..tak ker naya... masih boleh guna lagi gula tu tp utk buat bubur atau pengat boleh lah..

Buah melaka ialah antara kuih yang sgt femes masa di bulan puasa...Jom share kuih2 kegemaran korang pulak..

Ok,jumpa lagi...

1 comment:

  1. Ya Allah , kena panas cair gula melaka tu. kalau buat buah melaka cik ina suka letak gula melaka.sedap wangi. kalau berbuka cik ina suka benda yang sejuk masuk ke mulut cam puding.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...