Tuesday, 23 August 2011

puasa seterusnya...tak larat nak bilang hari dah...

Assalamu'alaikum...

Macam2 hal dua tiga hari ni..eh korang apa khabar?lupa lak nak tanya?harap2 tu sihat 2jer yer..Kami kat sini Alhamdulillah..haha..apasal bunyi ayat ni macam pernah dengar je nih..a'ah kan..macam ayat yg selalu kita tulis kad raya dulu2 tu kan.Skrg ni kad raya macam dah tak berapa glemer dah...Yalah,zaman dah berubah!

Dua tiga hari ni bertambah sibuk,korang sibuk tak?Al maklumler,raya makin dekat.Saya?Sibuk apa tau..sibuk membuat biskut raya lah apa lagi..tapi sebab anak2 ramai bolehlah diorang pakat2 tolong...Antara biskut2 yang kitaorg buat sehari dua ni...
Pembantu2 yang sangat rajin...jgn ingat cik ina jer yg ada pembantu indon..hahaha...Tukang gentel,tukang sapu kuning telur kt ats biskut,tukang tabur badam..mcm2 tukang pun ada...salah satu keseronokan membuat biskut raya sendiri...inilah rahsianya,dapat enjoy ngan anak2..Tapi untuk yg minat jer,yg tak berminat tu toksah lah dok paksa2...Setakat ni saya tgk,ank2 saya yg tak berminat nk melibatkan diri dlm aktiviti mcm ni,kak cik dan abang,yg lain tu suka pulak.

Untuk resepi biskut2 kat atas ni,tentu korang semua dah expert kan,so tak yah ler bagi yer...Selamat menggentel biskut saya nak ucapkan untuk korang yg rajin buat sendiri tu..Pada sesiapa yg tiap2 tahun membeli pulak,bagus jugak...bolehlah membantu ekonomi kawan2...Tp kalau yg berhajat nak tunggu malam raya baru nak beli biskut2 raya lelong tu hati2 yer...tgk betul2,sbb nanti balik2 tgk semuanya rasa sama pulak..warna jer lain..hahha...kan ker naya...

Ok,jumpa lagi lain entri,
Wassalam..

23 comments:

  1. Salam Kak Pia, sibuk mengukis ya. Kaz pun sama, walaupun byk juga beli kuih tunjuk. Bila buat kuih sendiri ni lebih terasa meriahnya nak sambut raya. Bila balik kpg kak?

    ReplyDelete
  2. tunggu anak dara sy besar sikit, nanti baru start buat biskut sendiri la...hehe

    ReplyDelete
  3. Anak-anak kalau tolong buat biskut memang suka Pia. Cuba susurh baca buku pelajaran.....:)

    Selamat hari Raya Pia...

    ReplyDelete
  4. syiela jadikan anak teruna syiela sbg pembantu beserta abahnya :)

    ReplyDelete
  5. Untungnya akak dapat buat biskut raya sendiri... Saya tak pernah langsung merasa buat biskut raya sendiri... Asyik atas jalan raya jer...tak ada masa langsung...

    ReplyDelete
  6. pia ko dah banyak biskut.ni yang cik ina jeles ni. cik ina jual biskut tapi kat rumah sendiri ada 4 balang biskut je cam mana tu. ini tak boleh jadi ni.

    ReplyDelete
  7. memang seronok buat kuih raya
    bersama anak2...meriah
    dan rasa nak raya je kan.. :)

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah anak2 rajin membantu. puas hati dapat buat sendiri kan? saya baru mula buat malam semalam. lewat sungguh start membako tahun ni :)

    ReplyDelete
  9. emm sedapnya sekut tu kak..suri pun asalnya semangat jugak beli bahan nk buat asalnya..lastnya bg anak makan je emping tu huhu

    ReplyDelete
  10. Takyah bilang pun pasal tinggal beberapa hari je lagi...kuih tu ken abilang betul-betul

    ReplyDelete
  11. hehe sebenarnya budak2 kecik lagi suka buat benda2 gini kan kak. boleh maen. haha

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. Seronoknya kalau ada pembntu...tak lah boring mnggntel sorang2...Saya buat kuih tunjuk jer..hihihi

    ReplyDelete
  14. wah ada pembantu wat kuih ye kak.. semangat raya tu :)

    ReplyDelete
  15. buat tak beli tak..kidnap kt umah mak jer bley?haha..

    ReplyDelete
  16. BSB pun nak try buat gak..tapi yg senang2 jer lerrr..

    ReplyDelete
  17. kak piaaaaaaa......bestnye kuih tu..

    ReplyDelete
  18. SELAMAT HAR RAYA KAKPIA..WAH WAJIN LA DORANG TOLONG KAK..NO TAHUN NI TAK BUAT BISKUT LA...MAIN BELI JE LA HUHU

    ReplyDelete
  19. rajinnya anak2 kak pia membantu..kalau boleh nak jugak merasa biskut raya yg kak pia buat ni..hehe

    ReplyDelete
  20. bersua muka tidak, tapi tetap setia; beramah-tamah tidak, tapi tetap mesra; bersenda ikut suka jee, tak tau plak ada yang terasa; mengomen macam le hebat, tak prasan rakan rasa kena sebat; duhai sahabat duhai pelawat, kususun ruas jari yang karat, mohon ampun ke hadrat, agar kita semua beroleh rahmat, Allah limpahi dengan berkat

    ReplyDelete
  21. Aidilfitri hari kemenangan
    Kejayaan menempuh halangan
    Mengenali erti kesenangan
    Bagi mereka yang kekurangan

    Aidilfitri hari kemaafan
    Menghapus kesalahan sesama insan
    Memupuk perpaduan sesama ehsan
    Mengikat tali keakrapan

    selamat hari raya..moga berbahgia dihari mulia ini

    ReplyDelete
  22. wahh..lama x update blog ni
    mesti bz buat biskut
    selamat hari raya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...