Thursday, 27 October 2011

Jalan2 beraya....jalan2 sahut cabaran!

Assalamu'alaikum...

Apa khabar korang..harap semuanya ok.Masih
ada yg cuti lagi ker hari ni?
Mana nak tau kot2 ada yg dapat cuti banyak hari..kan best kan..
Heee macam lah duduk rumah tu boleh rilek kan,lagi banyak keja ada lah...

Oh ya,semalam kan Deepavali,korang ada ker pegi raya kat rumah kawan2 ker jiran2 ker?
Saya ada jugak pegi rumah kawan kakak,saja temankan dia.
Makan maruku,tosei sekeping cicah kuah dal...lps tu sembang berejam sebab nak balik tak boleh,hujan lebat..
Nasib baik mak si kawan kakak tu peramah boleh gak 'masuk'...sembang bab anak2 lah apa lagi..
Rupa2 nya kalau kita org melayu selalu risau dgn masalah moral anak2 kita kan..macam tu lah jugak masyarakat india ni....itu jugak lah yang diorang bimbangkan.
Anak perempuan atau anak lelaki sama jer...
membuatkan mak2 macam kita ni 'rimas perut'..

Gambar blur...

Dah makan2,jom kita sahut cabaran berjalan 10,000 langkah sehari..Tapi saya buat lebih kurang 3000 langkah jer sehari tau...kalau hari sabtu ahad..dapatlah 2 round..+-6000...Ahhh ok lah tu kan daripada sblm ni saya dok jalan kat dlm rumah jer kan...sikit2 lama2 jadi bukit...Betul tak?Alhamdulillah,dah dekat sebulan dah saya buat aktiviti ni..tiap2 hari kecuali kalau hujan jer cuti..

Lagi gambar blur...

Gambar kat atas ni pulak saya ambil masa pegi berjoging pagi tadi.Sekarang ni dah kurang sikit rasa takut sebab makin ramai pulak orang keluar berjoging..Baguslah kalau budak2 remaja ni dah rajin nak keluar berjoging.dah ada kesedaran ttg kesihatan lah tu kot..

Ok lah,sampai sini dulu..jumpa lagi insyaallah...

32 comments:

  1. bila nak stat joging dari rumah je ada orang jerit "tolonggg! ada orang lari dari rumah" terus terbantut (alasan)

    ReplyDelete
  2. kak pia...aina xcercise jugak naik turun tangga kekadang naik goyang lutut almaklumlah rumah di tingkat dua...

    ReplyDelete
  3. waaaah..No salute la kakPia..rajin joging ye..No nnt la kene sambung thn depan plak..ni makin naik dan naik dlu hehe...

    No duk umah je semalam, x p mn2 pun kak..

    ReplyDelete
  4. cuti deepavali duduk rumah layan tv..
    pastu tido, pastu makan pastu tido balik..

    kiranya joging dalam mimpi jer..haha!

    ReplyDelete
  5. malam tadi sya bawak anak anak ke rumah rakan sekerja
    makan tosei dan kari kambing

    ReplyDelete
  6. mak aiiii, lama giler saya tak berjogging...last jogging dulu masa tahun 2000 ada kot...huhu...sekarang badan bagai di pam2..huhu...

    ReplyDelete
  7. ati tak kemana..jirn sebelah sambut
    depa ni tapi sejak dia bela anjing
    tak kuasa nak gi dah rmh dia :)

    ReplyDelete
  8. Rajin Pia berjoging. Kakak lama dan tak buat.

    ReplyDelete
  9. kak pia..kita cuti semalam n hari ni..hehe..rajinnya jogging..suri sekarang ni kerja nak pejam mata je..tambah time cuti gini huhu

    ReplyDelete
  10. cemomoi:

    "alamak,dah tua2 bangka nak lari dari rumah ker..ingat budak2 remaja jer,sikit2 nk lari...hehhe.."

    ReplyDelete
  11. JunAina:

    "itulah best kalau dok rumah bertingkat ni,hari2 leh eksesais kan..."

    ReplyDelete
  12. Norhafiza:

    "alahh no kan special kes mana leh joging ni..dok rehat2 jer.."

    ReplyDelete
  13. MDT:

    "wahhh bestlah dok dpn tv makan...tido,makan...tido,tp tak heran lah awak ni badan cantik..akk joging sthn pon blom tentu dik..."

    ReplyDelete
  14. kasihibu:

    "1 malaysia kan...makan tosei ngan kari kambing,sedap tu.."

    ReplyDelete
  15. wahida:

    "woww..lamanya tu wahida tk joging..tp mana ada bdn kamu mcm di pam2..ok jer akk tgk..slim jer.."

    ReplyDelete
  16. Ati Masrif:

    "memanglah atie..kalau ada anjing saya pon tak berani nak pi..penakut,kalau anjing yg comel bulu2 tu pulak sy geli...sy geli kt binatang yg berbulu2 ni ati,baik kucing atau arnab pon...."

    ReplyDelete
  17. kakzakie:

    "saya ni bkn lah rajin sgt sebenarnya kak..tp sbb badan dah sakit2 agaknya sbb banyak lemak dah ni....darah pon dah tinggi presure nya..doktor suruh buat senaman kak...itulah citernya.."

    ReplyDelete
  18. surisolehah:

    "rajin tu idak ler sgt suri tp demi kesihatan akk yg dh agak terok ni...heheh..suri,take care jaga kesihatan...."

    ReplyDelete
  19. pia rajinnya ko, bilalah cik ina nak serajin ko, asyik masak je kat rumah ni.

    ReplyDelete
  20. rajinnya jogging, bagus utk kesihatan

    saya kalu kuar utk berjogging, kejap je belari, selebihnya layan eskim kat tepi tasik. hahahaha

    ReplyDelete
  21. pegi studio...erobic dan senam tari...tertutup sikit...heee..

    ReplyDelete
  22. KC free and easy. No hurry, no appointment, no rushing. Best la pia dah mula exercise. Jgn exersice sorang-sorang eh, bwk le anak-anak sebagai peneman.

    ReplyDelete
  23. assalamualaikum akak.'

    adalah kiranya akak sudi untuk menjoin segmen ini juga. :)

    http://sarwhat.blogspot.com/2011/10/kene-tag-kena-tanya-kene-jawab.html

    ReplyDelete
  24. SALAM,
    SINGGAH KALI PERTAMA. JEMPUT KE BANGI PD 18/12/11

    ReplyDelete
  25. akak saya pun dah lama tak bersenam.. naik tangga pun dah semput.

    ReplyDelete
  26. berjoging ikut mood hehe...kalau weekend...suami ajak berjoging,mcm2 alasan...tambah2 musim hujan mcm skrg ni...

    ReplyDelete
  27. Hari2 naik turun tangga...4-5 kali sehari ke tngkat 4...tapi tak kurus2 jugak..heheheh....Nak joging, memang tak rajin...

    ReplyDelete
  28. adus parking kereta depan pintu opis..rumah pun tingkat 1jer..balik rumah dh penat kira nk tidur..sy mmg tak byk berjalanlah...

    nak jogging bilalah nak rajin..:)

    ReplyDelete
  29. kak pia...
    perghh...nak kurus ke ni???bukan akak dah kurus ke kak???heheheh

    sy ni hah, mmg patut kene kurus...hehehe

    ReplyDelete
  30. deepavali sy gi cameron ~hihi..best!


    kak, 10 000 langkah sehari tu cabaran akak tetapkan sendiri ke? cane nk tahu dah 10 000..kira ke?

    ReplyDelete
  31. kak pia berjalan 3,000 langkah sehari?? 2 round?? ayakkkk..pitam mak!!

    ReplyDelete
  32. saya kalau joging pon berniat nak kurus kan badan.. bukan sebab ksihatan.. haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...