Wednesday, 5 October 2011

minah rempit jatuh moto depan kedai...

Assalamu'alaikum...

Selamat malam korang..salam sayang..salam rindu....

Hari ni hari kedua PMR,apapun hari yang di tunggu2 dah pun nak masuk hari ketiga....so mmg tak boleh buat apa2 lagi,

Berserah pada takdir ajelah...

Hari ini juga dalam sejarah...petang tadi...ishh malu nak citer ni tapi kalau tak semadikan kenangan ni kat sini nanti leh lupa pulak..

Eh,mana boleh lupa..nak2 pulak kenangan pahit..

TEMPAT 'JATUH' LAGI DI KENANG..

Petang tadi masa nak pergi kedai nak beli mee,untuk nak buat berbuka..

nak citer ke tak ni....alahhhh citer je lah...

Citer dia macam ni.....dipendekkan dari yang panjang berjela2 tu...

Sampai depan kedai,stopkan moto..mati injin pastu nak turun..tapi lupa rupanya tongkat belum turunkan..

Pastu bedebuk...............moto kapcai en suami ku yg buruk tu pun terbalik...adoiiii...

Amekkaw.............jatuh terjelepok kat situ...nasib baik tak terjerungkup(tertiarap)

heehee..soklan PMR ni terjerungkup..baru tau makna dia lps tgk kamus dewan...

Ok,sambung citer balik.....jeng3....

Alamak,nak masuk kedai ker nak balik ni...ahh buat bodoh jelah.....masuk kedai dan beli mee,tauge dan bawang goreng,buat selamba jerr....

Terima kasih lah utk sorang abang ni yang tolong angkatkan moto tu....

Sesungguhnya hari ni tetap akan kukenang....

Nasib baik tak luka atau cedera...sebenarnya masa tu kepala tengah fikir benda lain...

Itulah padah kalau tak fokus....buatlah apa kerja pun kalau asyik ingat benda lain,mmg jadi haru-biru.

Oklah,jumpa lagi nanti yer...Insyaallah..

38 comments:

  1. adui..pia..malu etahun tu..he he.
    tapi tak pe pia..dah nak jatuh kan.jadikan kenangan aje la..
    alhamdulillah tak luka2..macam ne hari ni..sakit2 badan tak..takut jugakkan..nama pun dah terjatuh..

    ReplyDelete
  2. kak pia..nak tergelak bukan kat jatuh moto tu..tp penceritaan akak yg ceria..hehe..masa tu duk tgh pk benda apalah tu

    ReplyDelete
  3. ado laaaa...kesian pun ada lawak pun ada kak..sori kakPia..no tergelak la pula sambil bayangkan akak terjatuh td..bukan apa...jalan cerita tu mmg lucu la hihihi...

    betul kak..kite ning klo pk menda lain memang harubiri..bukan akak sorang je..No pun macam tu huhuhu...

    ReplyDelete
  4. ekekekek...sorry ye iols gelak dulu beb!

    jatuh motor ni.. iols rasa semua orang penah rasa.... hanya antara cedera teruk ngan tak aje...

    masa iols jatuh motor - lama dah dulu... sampai bengkak tangan kekdahnya...
    siap ngan lampu signal - pecah berderai...

    ReplyDelete
  5. alahai pia...apahal sampai gitu sekali...hehehhee..sorri...mmng gelak baca ntry ni...

    ReplyDelete
  6. eee keh..keh..keh...kesian..tu lah..dulu dah janji tak mau rempit..heee..ada rasa tebal tak kat muka tu..hahahaa..( tak baik gelakkan orang laa kpah ni...hik..hik..)

    p/s : minyak kelapa dara juga dah stabilkan darah tinggi kpah..skrg ni ubat dah dikurangkan dos nya...

    ReplyDelete
  7. kak pia...
    2tahun lepas sy g kije naik moto...setahun 5x tukar side mirror sbb jatuh moto...hehehhe...paling teruk kene jahit 7jahitan kat tangan kak....hehehhehe

    ReplyDelete
  8. pia cik ina ingat ko nak cite pasal minah rempit mana ooo semenjak bila dah pandai merempit ni. mesti masa tu mata pandang kiri kanan nengok ada tak org yang nengokkan.ko okey tak pia?

    ReplyDelete
  9. alah, tak seberapa tu kak...
    setakat moto je jatuh...
    yg penting akak tak cedera..

    sya dulu lagi lah...
    kena ekzos moto dpean org ramai...

    huwaaaa

    dah la panas, malu lagi...huhu

    ReplyDelete
  10. Acik Erna:

    "betul tu kak...masa jatuh tu ok jer..keesokkannya tu mak aii sakit nya...baring jer takleh buat keja sgt sbb tgn sebelah ni sakittt..."

    ReplyDelete
  11. surisolehah:

    "suri..hehhe..saja jer akk no idea..tu yg boh jer citer ni...sebenarnya akk sblm tu pegi mintak utang ngan kwn adalah dlm 2 ratus..dh bertangguh lgi..asyik dok pikir tu lah bila dia nk bayar utang tu....."

    ReplyDelete
  12. norhafiza:

    "No,apa nak buat malang tak berbau kan..tp bagus gak sbb akak dah dpt satu pengajaran yg sgt berguna.."

    ReplyDelete
  13. miloais:

    "a'ah lah kan..nasib baik iols tak teruk mcm uols dulu tu..alhamdulillah...tp esoknya tu baru rasa sakit.."

    ReplyDelete
  14. MP:

    "ha'ah gelakkan orang yer...hehehe..akak pun nak tergelak gak bila pikir camanalah aku leh jatuh..."

    ReplyDelete
  15. kak pah:

    "itulah dah tua2 baru nak merempit....hahaha...seb baik tak jatuh tergolek kt jalan kan...jatuh kt dpn kedai jer..bertambah seb baik sbb dlm kedai tu ada 3 org jer..sbb ptg..kalau time t/hari tu org ramai giler,sure pastu pi kedai pakai topeng..~tq kak bg info psl minyak kelapa dara tu..."

    ReplyDelete
  16. azian:

    "lahh..kesian ko azian...tp itulah cabaran naik moto gi keja kan...nasib baik sekali jatuh tu tk teruk..setakat luka2 kecik tu biasalah kan.."

    ReplyDelete
  17. Cik ina do do cheng:

    "hahha...baru jer mencebur diri dlm kegiatan ni..dlm 2 thn gitu..hahaha..naik moto ni gi kedai dan amik dn antar ank sekolah jer cik ina..tp pelan2 jer..dah nak jatuh kan,nak buat camana...tp tk pandang kiri kanan kak,terus jer bangun trus masuk kedai...hari ni nak pi kedai rasa cam maluuuu jer...tp ikn tak dak ni....adoiii.."

    ReplyDelete
  18. mamanoriz:

    "itulah pasal nasib baik jatuh jer..kalaulahhh..ish tk dpt nk bayangkan lebih2....akk harap lps2 ni takde lagi la kejadian camni..."

    ReplyDelete
  19. kesiannya pia..kiranya hari ini dalam sejarah lah ye..heee

    ReplyDelete
  20. nasib baik tak de apa2...lain kali jgn hilang fokus tau....huhu...

    ReplyDelete
  21. Ya Allah kesiannya Pia. Bukan msalah malu tu tapi tak dapat nak kakak bayangkan situasi masa tu. Ujian betul kan...

    Oh... pia pandai naik motor ye... bestkan. Kakak basikal pun tak tahu hihi...

    ReplyDelete
  22. aduh malunye.. hehe.. hati2 lain kali ye

    ReplyDelete
  23. Yan:

    "apa nak buat kak..malang tak berbau..mmg sejarah betul la.."

    ReplyDelete
  24. wahida:

    "itulah pasal..buat apa pun kena fokus betul2...ini tak,naik moto pun mengelamun..sumpah, lain kali nak kena fokus betul2...takut sejarah berulang...."

    ReplyDelete
  25. kak zakie:

    "malu sikit jer..hehe...saya pun pandai sethn 2 ni ja..dulu2 tu takut gak nk kekedai pun jalan kaki atau naik basikal jer.."

    ReplyDelete
  26. sue perbs:

    "a'ah mmg malu,tapi kontrol ayu w/pun tak ayu pun..haha.."

    ReplyDelete
  27. nasib baik kak pia x cedera..masa tu kak pia tengah fikir pasal apa?

    ReplyDelete
  28. hahaha..jgn marah pia..kalau ain ade mase tu mahu gelak sakan...

    nasib baik tak cederakan...

    ReplyDelete
  29. nasib baik tuan motornya tak jatuh sekali.hehe..

    ReplyDelete
  30. assalamualaikum akak.

    u make me laugh akak sebab saya pun pernah je rasa camtu. ahah

    tu la padahnya kalau tak fokus. uhu. apa pun tak boleh. :D

    ReplyDelete
  31. KAK PIAAAAAAAAAAAAAAA. okay ka ni? kalau saya lari balik rumah,tinggai moto kat situ jugak. hehe

    ReplyDelete
  32. Mrs.Yie:

    "mimi,alhamdulillah tak cedera..moto tu jatuh timpa kaki akak...tp sikit ja..tgh fikir msslh la mimi..hehhe.."

    ReplyDelete
  33. ainnoraini:

    "amboi3..suka nak gelakkan org jatuh ek..tak baik tau...tak pa lah sikit jer tak luka pun..tp sakit gak la sbb dah tertindih..."

    ReplyDelete
  34. Puan Kutu:

    "apa tak jatuhnya puan kutu..mmg jatuh la ngan moto2 tu sekali...apa nak buat,silap sendiri.."

    ReplyDelete
  35. sar:

    "wa'alaikumussalam sar...huhu...akak pun kalau kena kt org rasa nak gelak gak..hehhe..rasa jer tau...gelaknya dlm hati..hehhe..tp kali ni real jadi kat akak...baru tau camana rasa tebal gak la muka.."

    ReplyDelete
  36. suffiakmal:

    "amboii hang lagi terok,...pastu moto tu sure hang suruh org len pi ambik kan....tp akk tk leh buat camtu sbb tak larat nak balik jln kaki..hahha.."

    ReplyDelete
  37. haha.. ape la akak ni.. turun kan tongkat pon leh lupa kan.. dah macam adnan sempit lak.. hehe

    ReplyDelete
  38. Taufiq Arifin:

    "ntah la top,dah nak jadi cerita....tak penah2 jadi tau.."

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...