Tuesday, 4 October 2011

Selamat menjawab...

Assalamu'alaikum...

Apa khabar korang...sihat hendaknya..

Pagi tadi kat sini hujan,..pagi2 lagi,dalam pukul 4 pagi ....kat sana hujan tak?

Dalam hati saya pun hujan...

Takde taman lagi....

Sebab hati tengah tak keruan..hehhe..mana taknya,si kakak hari ni start PMR...

Pagi tadi,kakak suruh tolong iron kan uniform skolah dia,haha..selalu kakak buat sendiri jer...

tak apalah kakak,hari ni mami tolong kakak..

Memang dah tabiat buruk si kakak ni suka iron baju skolah pagi2...

Masa nak pegi skolah tu macam biasa kakak pegi salam abah,ntah apa abah pesan..yg terdgr dek

telinga saya ni..'tenang...'owhh abah suruh kakak jawab dengan tenang kot..

Lepas tu kakak datang salam ngan saya..'mami,kakak minta maaf '

'mami dah lama maafkan kakak,dah halalkan makan minum kakak..'

'sudah lah tu,jgn ingat apa2 lagi,semua tu tak penting....'

'yang penting ...bertenang,jangan gemuruh...jgn over konfident..'

'Jangan lupa baca doa terang hati...'

Itulah antara pesanan saya kat kakak...

Iyalah,anak sulung baru nak amik exam katakan..w/pun baru PMR..

Heehe..UPSr dulu pun macam tu jugak..malah lebih teruk kot..

Saya ingat lagi masa hari pertama kakak nak exam UPSR dulu tu.....Dah lps salam2 peluk cium

di rumah..tak cukup lagi..pegi lak kat skolah...kat tgh2 tapak perhimpunan tu dok peluk2

kakak..yg bestnya kawan2 kakak pun dtg peluk2 saya jugak...

Anak nak masuk dewan jawab exam,bukan nak pegi perang...

Pagi ni BM kertas 1 dan 2...Petang kertas Agama pulak...

Tapi bila tgk kertas Bm 1 tadi...alamakk..sana salah,sini salah...

Berkelana pun tak tau..terjerungkup lagi lah sbb tak penah dgr...

Last2 suruh kakak simpan jelah kertas tu,jgn dok tgk2 lagi...



14 comments:

  1. moga berjaya.restu ibu tu penting.sejuk perut ibu..alhamdulillah.saya sblm bersalin pun pasti akan jd camtu ngan bonda.huhu

    ReplyDelete
  2. betol tu....

    bincang2 benda yg dah lepas bikin susah hati je...!

    ReplyDelete
  3. salam pia,

    semoga kakak berjaya mendapat
    keputasan yg cemerlang ..amin

    ReplyDelete
  4. assalam Pia..acik memang tak bagi anak2 tengok lepas periksa..takut nanti..dia tak senang hati..tunggu aje kuputusan..cakap ngan dia..

    ReplyDelete
  5. ye kak... barang yang lepas janganlah dikenangkan....

    ReplyDelete
  6. semoga kakak dapat result yang cemerlang kn anti.. doa seorang ibu senang dimakbulkn :)

    ReplyDelete
  7. Pia, bila Aiman salam KC pagi tadi sblm gi sekolah, KC terharu dan sebak, tahan airmata dari menitis. Terharu sbb anak dah besar kot kita ni ye Pia?

    BTW, All the best buat kakak.

    ReplyDelete
  8. assalam pia, selamat maju jaya buat kakak, bila akk tgk soklan BM pun tak pernah dengar apa benda terjerungkup tu,

    ReplyDelete
  9. semoga kakak jawab dgn jayanya..

    ReplyDelete
  10. takpelah kak..dia dah cuba sehabis baik..akak doakan saja kejayaan dia..


    sbg ibu kita mmg selalu mengharapkan kejayaan anak-anak kan..tp sbg anak takut sgt kalau menghancurkan harapan ibu bapa..

    ReplyDelete
  11. Pia janganlah tension, kang dorang plak tension, rilek Insyaallah anak pia boleh lulus, doa ibu , doa yang terbaek.sedih plak baca cite pia hari ni.

    ReplyDelete
  12. semoga kakak berjaya dgn cemerlang..

    ReplyDelete
  13. No doakan semoga kakak berjaya ya...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...