Thursday, 1 December 2011

Budak2 zaman sekarang!


Assalamu'alaikum...

Salam jumpa lagi...sori lama tak menjoinkan diri dgn bw dan mengomen di blog teman2..
Sibuk sangat 2-3 hari ni.Sebenarnya saya tau itu hanya alasan lapuk jer...tapi saya tetap nak bagitau yang bahawasanya saya memang sibuk.Sebab musim cuti sekolah ni nampaknya ada ramai lak kawan yang suruh saya 'tengok2 kan' anak2 diorang..alahh takat tgk2 kan MATE,BM,BI DAN SAINS bebudak pra,drjh 1 dan 2 tu bolehlah sikit2...takde hal lah...Saya suka sebab secara tak langsung bila bebudak ni datang belajar,adik dan kak cik pun jadi minat nak tumpang sekaki..Jadi lah tu, dapat sikit2 dari tak dapat apa langsung!Bukan tengok2 jer..dapat lah duit poket sikit2.Bolehlah buat tampung2 beli goreng pisang ngan ais krim anak2...Alhamdulillah......asalnya sorang pastu jadi 2,la ni dah ada 8 org..cukuplah tu tak nak lagi dah sebab nanti jadi buah mulut orang yang saya ni TAMAK pulak...

Oh ya,ingat tak 2-3 hari lepas saya ada cakap pc saya buat hal...alahh yg entri ada gambar saya tu..haha..lawak2 gambar tu...tapi terima kasih atas pujian ikhlas korang...Sekarang dah ok dah pc tu...malah PC lama yg dok bawah katil tu pun dah boleh guna slps CPU dia kitaorg bawak gi repair.Tengok ni dah rupa macam CC tak?Dann dua-dua sekali ada internet..ambik kaw....Tapi pc lama pesyen melengkung tu mmg saya tak boleh nak hadap lelama,sakit mata aihh.....Minggu depan harijadi kak cik yg ke-8,siap request hadiah lagi......hadiah takde hal..tapi tau apa dia nak?...Nak laptop tu...mak aihh dia ingat laptop tu satu 15 ringgit kot....hehhe...


14 comments:

  1. sama laa dgn bebudak kat sini

    ReplyDelete
  2. Kat rumah ni pun mcm tu jugak sampai neneknya membebel.

    ReplyDelete
  3. sibuk berfaedah tak pe pia....

    ReplyDelete
  4. haha..bukan bebudak je..mak budak pon sama..asyik ngadap laptop je..bapaknya ngadap facebook..ingt nk beli ipad utk anak-anak plak haha..mmg x senonoh..

    ReplyDelete
  5. hehhehe...betullah tu...macam kat CC..

    ReplyDelete
  6. haaaa3x.... sama la macam anak2x kami ni...

    ReplyDelete
  7. sama jer dgn anak2 kat rumah tu...benda tu jer di tengoknya..

    ReplyDelete
  8. laptop best, bab tu bebudak pun pakat duk nak..kalo 15 ringgit, sbijik sorang sy kasi..hehe

    ReplyDelete
  9. Salam Kak Pia, ni komen utk entry akak yg terdahulu, yg ada gambar akak yg vogue gitu. Akak ni awet mudalah, kongsilah apa rahsianya. Bila tgk gambar akak tu, at first Kaz ingatkan ni anak sulung akak. Bestnya anak2 dah besar tp emaknya maintain muda gitu.

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum kak.

    ~eheh. macam syok je ni kak. unlimited. macam teringin pulak macam ni, hee.

    selamat ulang tahun kelahiran for her akak. semoga dipanjangkan lagi umur dimurahkan lagi rezeki. jadi anak yang dapat berbakti mummy dan daddy dia. InshaAllah.

    p/s- kalau rm15, amboi, dah boleh beli 10 dah. malam ni jugak pegi beli. hee

    ReplyDelete
  11. budak2 zaman sekrang Kak Pia..zaman Alin kecik2 dulu nak beli komputer mainan pun susah. La ni Qayyum siap mintak ipad...tokey balak pun leh kopak..

    ReplyDelete
  12. takpe kalo akk ade kelebihan tu boleh kongsi ngn anak2 muda mudah mudahan berkat dr didikan akk mereka berjaya...

    ReplyDelete
  13. pia ada cik ina beli lappy RM30 tuk firdaus : )kui kui kui


    amboi pandai ko pia, ajau math, cik ina math lomah. ko ajar boleh.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...