Sunday, 1 July 2012

Lamanya menyepi..macam2 dah jadi...

Assalamu'alaikum...

Hurmm,tak tau nak mula tang mana..mana tak nya dah lama sgt dah tinggalkan blog ni sepi tanpa berita..di pendekkan cerita sepanjang saya tak de menulis apa2 dlm dunia blog ni tapi sedikit sebanyak ada la sikit2 dok intai2 kat laman muka buku...Tapi saya ni bukan lah orang yg suka asyik nak meng-update status kat situ hari2...malah sekali pun tak rasanya...tapi ada ler tegur jugak kwn2 sorang dua...

Eh korang apa khabar?Harap2 tu sihat2 lah semuanya...Tapi kadang2 langit tak selalunya cerah,adakala mendung menyelubungi kita kan,diuji dgn ujian demi ujian.......Semoga kita akan menerima ujian ini dgn redha dan tabah...

Bercakap tentang ujian,saya juga tak lepas di uji Allah...baru jer bulan lps  si abang (anak kedua) masuk wad sbb demam panas,kemudian abang kandung di kg pulak pergi mengadap illahi..Lps tu saya pulak kena tahan kat wad sbb kena SERANGAN JANTUNG!...Ya Allah,baru saya tau macamni rupanya sakitnya...Dan yg terbaru..(tak baru sgt lah....)suami saya pulak kena kemalangan kecik..Walaupun kemalangan tu tk teruk tapi luka yg dia dpt agak parah di bahagian jari kelingking dia... dah tak normal dah jari tu...Tapi tetap bersyukur sbb Allah masih memanjangkan usia dia...Amin!

Sekian,harap usia saya akan dipanjangkan Allah untuk terus hidup lagi dan dpt meniti hari2 mendatang dgn lebih baik dari hari2 semalam..semoga dpt jumpa lagi lps ni...Wassalam.

10 comments:

  1. Assalammualaikum pia,
    Sabar ye pia,tu semua tu dugaan yg allah beri pada umatnya byk2 bersabar yee...byk2 berehat yee...

    ReplyDelete
  2. Salam Kak Pia, rindu sgt nak dgr cerita kak Pia. Apapun Kaz doakan agar kak Pia, suami dan anak2 diberkati dan dilindungi Allah selalu. Jgn lupa mkn ubat ya Kak Pia, jgn stress dan jgn lupa senaman ringan. InsyaAllah....

    ReplyDelete
  3. Assalam Pia, patut la lama tak namapk, rupa2nya banyak benda yg berlaku, akk harap kesihatan pia bertambah baik.NNt kalo ada masa boleh la kongsi tengang pia terkena serangan jantung tu, nak juga tahu mcm mana, itu pun kalo tak keberatan la

    ReplyDelete
  4. Allahu akbar, macam2 yg dah berlaku rupanya. Serangan jantung? Serius tu! Saya doakan semoga Pia & keluarga dilindungi Allah SWT selalu.

    Kalau tak keberatan, boleh tak describe sikit camana rasanya sakit serangan jantung tu? Macam mana rasanya sebelum serangan tu ka..takut saya nih!

    ReplyDelete
  5. seriously?? serangan jantung????
    terkelu jejari iols nokkk....

    iols doakan - uols sekeluarga sihat - di berkati selalu...

    ReplyDelete
  6. Semoga dilindungi Allah seisi keluarga...

    ReplyDelete
  7. harap semua nyer kembali normal...sakit jantung tue bahaya tue...apa2 pun semoga semua nyer dilindungi allah.amin

    ReplyDelete
  8. salam kak pia!

    semoga cepat sembuh ye! rindu nak baca celoteh kak pia ...

    ReplyDelete
  9. Dugaan idup kak. Allah sayangkan kita tu sebab kita diduga supaya lebih kuat

    ReplyDelete
  10. salam pia,

    maaf lambat mai ..kita lani
    pun jarang online

    semoga pia sentiasa sihat
    kita pun risau juga dgn kesihatan sendiri

    semoga hubby pia juga segera pulih...amin!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...