Saturday, 10 November 2012

Selamat bercuti sekolah....maka bermulalah episod haru biru...

Bismillahirrohmanirrohim...

Hai semua..apa khabar?Harap2 tu sihat2 lah yer..

Haii...macamana lah tak malas nak buat entri..asal nak start jer tak tau nak mula camana...nak kongsi cerita macam2 tapi ada masalah nak start..Masalah jugak tu kan..macam nak naik motor..tapi tak tau nak start,macamana motor tu nak gerak kan..hahaha...tiba2 pulak cerita pasal moto ni..apahal?

oh ya...selamat bercuti sekolah untuk semua yg bergelar pelajar..untuk cikgu cikgi pon yer..tapi macam biasalah kan...diorang ni tak bercuti sepenuhnya macam anak2 murid diorang,betul tak?Sebab....itulah kawan2  saya yg keja cikgu dok gitau bila saya usik2 diorang seronok cuti panjang..Apapon harap diorang buat yang terbaik untuk anak2 kita.

Bagi saya sekeluarga,baliknya kakak dari asrama malam tadi..maka cukuplah korum kami untuk cuti panjang ni...Si abang,hari Isnin hari tu dah mula cuti sempena bermulanya peperiksaan SPM.2-3 hari ni penatlah sikit dok membasuh kain baju abang tu..yerlah walaupon semua dah berbasuh tapi dah dok terperuk jer dlm locker,dah semacam pulak bau kain baju dia..Dah lah cuaca semenjak dua menjak ni hujan jer memanjang kan..Tapi tak pe lah akai ada kan kita leh ler pikiaq macamana nak keringkn kain baju tu semua..Salah satu caranya ialah...buat ampaian atau penyidai kata org utagha..di dalam rumah yer puan2..Kah2..rumah saya ni kalau mai terkejut tergempaq malam2..mau pengsan kot tgk dah rupa tak macam rumah..Hahaa..lantak lah..


Inilah antara barang yang kakak bawa balik malam tadi.Banyak nya barang dia kan..abang punya barang2 hari tu tak lah banyak sgt..lupa lak nak snap gambar..Buku teks untuk tahun depan pon dah dapat dah..Banyak gila buku teks diorang kan..hurmm..rupanya thn depan kakak dah masuk form 5 dah...

Akhir sekali sebelum berundur..selamat bercuti yer kawan2 sempena cuti penggal ni..pegi cuti2 Malaysia kemana tu?Apapun hati2 di jalanraya dan jangan boros ketika berbelanja...(hehe..sibuk jer kan..bukan duit aku pon..)

Sekian jumpa lagi..Wassalam.

6 comments:

  1. bila cuti sekolah ni, i akan mengasah tekak..hee...macam tarzan lah nanti...

    ReplyDelete
  2. Sebelum sekolah tahun depan kena usung balik ke asrama Pia. Biasalah nak buat macam mana dah itulah cara bila duduk asrama.

    Sementara cuti ini sampul-sampul buku dulu. Bagi mereka rehat cukup-cukup.

    ReplyDelete
  3. selamat bercuti buat anak2 kak pia..tp maknya mmg tak cutilah kan..cuti sekolah lg bertambahlah kerja.hehe

    ReplyDelete
  4. hehe..yerla kak..bila cuti sekolah ni rumah sy pong haru-biru..budak berdua tu asik bercekau je huhu

    ReplyDelete
  5. Tu lah kebiasaannya...brg2 budak perempuan ni berganda2 banyaknya dari budak laki kan kak...hihihi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...