Tuesday, 20 November 2012

Dugaan mendidik anak-anak zaman sekarang!

Bismillahirrohmanirrohim...

Assalamu'alaikum,apa khabar kawan2..selamat berjumpa lagi..hehehe,sibuk nampak..maklumlah cuti sekolah....Bagi saya cuti kali ni sama jer mcm  cuti penggal yg lepas2 tu.masak...makan....tambah2 lg sejak dua menjak ni musim hujan pulak,paham2 je lah kan...

Tapi cuti tahun ni semacam jer..ntah lah rasa geram sgt dgn anak bujang sorang ni...Ingat lagi dgn entri ni~Link..hahaha..tiba2 jer kan..sebenarnya MOTOR tu suami saya punya.Dah berpuluh thn dia bawak motor tu ulang alik pegi keja..kira dah veteren la sama cam tuannya jugak...hehe...(motor merah dlm entri tu dh jd kenangan sbb skrg dh bertukar warna  sbb eksiden..nnti citer kemudian yer..)

Tapi sebab hari2 saya ni nak pergi dan ambik anak sekolah,maka setelah puas dipujuk2 dibelinya saya motor baru..heee best kan...dapat motor baru..Dah ada motor baru tu maka, mudah lah urusan seharian nak pergi dan ambik anak2 sekolah dan nak pergi kedai beli barang2 dapur..

(kak cik,memang selalu ceria jer kalau nak pi sekolah..adik pulak mood malas pi sekolah..)

Kata org menjaga lembu sekandang lg senang dari menjaga anak dara sorang...hurmm...bagi saya pulak yang bagi masalah ni yang lelaki..Adoii susah sgt aihh nak cakap.Tak paham2..Kunci motor tu kalau tak ambik dan sorokkan,alamat raya hindu la anak aku tu.Tak tau lah belakang kita ntah2 dia pi merempit ker kan..Mintak2 tu takde lah,setakat ni dia selalu keluar melepak jer..Ini lah yg orang cakap bukan salah ibu mengandung!Kita mengharapkan yang terbaik untuk anak2 kita tak kira lelaki atau perempuan..tapi kadang2 harapan tu tak seperti yang diharapkan.

Tahniah buat semua anak2 yang berjaya dalam UPSR.Tahun depan dah naik sekolah menengah...Pelajaran makin susah jadi usaha bersungguh-sungguh untuk berjaya.Jangan ingat PMR dah last tahun depan...nak main2 pulak!

p/s:Untuk kak lang anak ke 3 saya tu...tahniah walaupon keputusan cukup2 makan jer...3A2B.

Sekian dulu sampai sini saja lah kali ni..semoga dapat jumpa lagi dilain masa...Insyaallah.

3 comments:

  1. assalam Pia..mmang betul..menjaga naka ada cabaran nya..
    tahniah untuk kak lang..

    ReplyDelete
  2. kak pia!!!
    lama fiq xdtg blog akak..
    akak amcm? sihat?
    wah, anak akak dpt 3A 2B? tahniah... :)

    ReplyDelete
  3. as-salam kak pia..sori lama x jenguk akak


    hurmm cabaran mendidik anak remaja..nnt sy akan laluinya juga..bg tips skit kak :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...