Monday, 28 February 2011

Panjangkan lah umur anakku...

Assalamu'alaikum...

Selamat pagi semua,semoga semuanya dalam lindungan Allah selalu...AMIN!
Sepatutnya saya nak masukkan cerita semalam(Ahad)tapi ntah macamana,ntah apa silapnya
semua gambar-gambar yang sepatutnya keluar dengan kisah-kisah semalam tak dapat di upload..
Biasa la kan...kalau cerita jer tanpa gambar macam tak lengkap pulak.Mesti dan harus ada gambar,baru seronok baca.Jadi sebab tak nak ...dan tak sampai hati membiarkan kawan-kawan menjamah hidangan yang hampir-hampir basi,saya usahakan sebuah entri yang lahir dari hati.Bukan cerita sensasi atau selebriti..sebab semua tu tak kan mungkin ada di sini.Entri ini berkisar tentang permata hati..adik,a.k.a Raimi.

Gambar lama..(tu bkn dpn rumah,tapi perkarangan masjid..Ya Allah..bertuah kalau laman rumah saya mcm tu..)

Salah satu hobi adik..mewarna...mewarna...


Selain mewarna,adik suka buat matematik...w/pun baru tadika tapi dia memang suka matematik.Hari-hari macam tu...balik jer dari sekolah,dia akan mengira(dgn cara dia sendiri..)kadang-kadang sampai tertidur...

Muhammad Raimi
Buah hati mami!

18 comments:

  1. Hari ini blog memang ada masalah agaknya tak boleh upload gambar. Kakak pun sama juga. Pusing-pusing lepas tu tak boleh.

    ReplyDelete
  2. aloooo...ksianya...sampai tertido hihi..

    No doakan semoga anak2 kakPia sentiasa ceria dan sihat wal-afiat..semoga ALLAH SWT merahmati, meredhai dan memberkati seluruh ahli keluarga kakPia juga...amin..

    ReplyDelete
  3. saya sangat kesian bila tengok anak buat kerja sekolah sampai tertidur atas buku..macam anak kak pia ni lah..tersentuh pulak hati pagi2 ni..

    ReplyDelete
  4. Kakzakie:

    "Yer ke kak zakie?...saya ingat saya sorang ja yg hadapi msslh mcm tu..takpa lah kak..kita cuba lain kali pulak nooo..."

    ReplyDelete
  5. Norhafiza;

    "No..terima kasih,akak pun sentiasa doakan yang terbaik buat kamu dan semua kawan2 dan saudara2 kita.Semoga hidup kita dipermudahkan dan sentiasa didalam lindunganNya..Amin!"

    ReplyDelete
  6. mrs.sabri:

    "itu la pasal...kdg2 akak sibuk,tak perasan dia terlelap..kalau akk sedar jer terus ambil bantal letak kt kepala..dulu akk suka bebel kt dia...main 24 jam..smpaikn ms mandi pun penuh mainan dlm bilik air sampai pernah termasuk lubang tu..tp sejak dah skolah ni dia sgt rajin..ms main dia main betul2,ms belajar(tkde pun ms belajar,,sbb dia kecik lg..)tp dia belajar betul2..ngalahkn kakak2 dia pulak.."

    ReplyDelete
  7. ngee.. penat sangat buat kje sekolah tu... hehe

    ReplyDelete
  8. salam ..
    ziarah kembali n folo..
    tekun betul dia mengaler..sejuk perut ibunye..hehe

    ReplyDelete
  9. Cekodok:

    "Memang penat sangat la tuh..biasa la budak2 kan.."

    ReplyDelete
  10. Puanbee:

    "a'ah bee..akak harap sampai ke besar la..dia minat mate"

    ReplyDelete
  11. nurkass:

    "Wassalam...dia mmg suka mengaler,habis semua buku cerita,buku komik jadi mangsa dia..
    sejuk perut ibu mengandung kan.."

    ReplyDelete
  12. Rajin Raimi mewarna yer.. sampai tertido2..dia yer.. :)

    ReplyDelete
  13. Rinna:

    "a'ah Rinna..memang mcm tu dia hari2...pensel kaler tu tak larat nak beli...berkotak-kotak dah..hehehe..kena bukak kilang kaler ni.."

    ReplyDelete
  14. Sayu kan Kak bila tengok diorang tido... saya slalu nyesal coz kdg-kdg terpukul diorang. Salam Berkenalan

    ReplyDelete
  15. ziana:

    "salam kenal jugak dari akak..
    ziana,bab pukul memukul ni ko tak payah ckp ler..akak ler org nya..berbirat pun pernah,itu dulu2 lah ms akak cetek ilmu keibuan ni,skrg ni alhamdulillah..
    tp akak percaya kita tak kan saja2 nak pukul ank2 kita betul tak?..tp sepatutnya kita tak leh pukul ank2
    walau silap mcamana pun, kita kena guna kaedah psikologi jer ngan ank2..
    kalau terpukul jugak,mmg nyesalkan..mlm2 tak leh tido asyik dok tgk muka depa jer..betul tak?"

    ReplyDelete
  16. amin.. doa ibu kan sangat mujarab. tahnks ke blog saya erk. dah follow balik. nanti selalula singgah erk

    ReplyDelete
  17. etiey erywan:

    "Amin!...insyaallah nanti kita selalu lah berbalas kunjung yer..tq sbb sudi folow blog akak ni.."

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...