Saturday, 26 March 2011

Hari bersantai-santai...

Assalamu'alaikum...

Bangun pagi ni macam biasa la...lambat sikit,sikit jaa..sebab farish tak datang hari ni,ibu dia cuti.
Kalau hari biasa tu dah awal2 lagi siap menyapu,mop lantai,berkemas...keluarkan ikan ker ayam yang dalam freezer tu untuk masak makan t/hari.Hari cuti semua anak ada(kecuali abang di asrama,minggu ni tak balik....l/pun dia ada kem motivasi di KKB)
Diorang ni semua pun bangun lewat....Syasya jer bangun awal sebab ada KOKO kat skolah dia.En hubby awal-awal lagi dah pergi pasar,kitaorang kat rumah buat apa-apa yang patut...basuh kain...sidai kain...matahari dah atas kepala....nasib baik panas terik,sure cepat kering kain baju tu...

Tengok tu..dah takde kerja lain ker,penyidai belakang rumah pun jadi mangsa.
Tak kisah lah kan,janji saya tak sakitkan hati sesiapa...kamera pun bukan pinjam yer...
Dah tu masak untuk lunch,en hubby beli perut hari ni....nak buat apa ek?Kalau perut lembu tu buat kerabu dgn tauge memang sedap kan...

Pastu goreng ikan ,kesian ikan ni dah 4-5 hari dalam freezer tu,habiskan stok lama dulu lah..

sekian...

9 comments:

  1. hehe..mmg rutin harian beginilah kalau cuti. tp saya tak cuti punnnn.huhu

    ReplyDelete
  2. Sedap tu, kerabu perut campur taugeh,
    makan nasi boleh tambah dua kali nih.

    ReplyDelete
  3. piasara..akalau mak cik kan..dapt perut tu dah tentu masak omak cili api campur rebung.lepas tu..kuahnya biarkan kering sikit..sedap..

    ReplyDelete
  4. entry yg paling kejam nih!!!! tak patut...di siarkan..!!! menggangu ketenteraman org yg perutnya sangat lah laparrrrr.....heeee...( nak sikit!!)

    ReplyDelete
  5. sedap menu pia ari ni....selamat menyuap pia~hee

    ReplyDelete
  6. santai santai kak pia..rehat2kan minda

    ReplyDelete
  7. kakPiaaaaa...nak order kerabu perut satu! hehe..alamak, sedapnyeeeeee

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...