Wednesday, 13 July 2011

Nangka ku nan sebatang dah masak ranum...


Assalamu'alaikum...

Ingat lagi entri nangka nan sebatang?Heee...lihat lah dunia,hari ni saya nak berkongsi kegembiraan ni dgn korang semua.Bukan nak menayang nayang dak aihh..tapi nak bagitau betapa gembiranya hati bila buah nangka yg di tunggu dah masak...dah boleh petik.Tp sebiji jer,lagi sebiji tu belum lg..

Satu hari jiran sebelah ada tanya saya,camana nk tau buah nangka ni dah msk ke belom,saya ckp kalau dah berbau tu msk la..Hari ni dia dtg bagitau "akak,buah nangka akak dah masak la dah berbau"..(adik ni buka stall burger betul2 kat tepi pokok nangka ni)...

Tadaaaaaaaa..........
Pokok tak padan kecik..siap kena pakai tongkat pulak tu dek kerana terlalu berat buah ni..
Bab nak membelah dan nak peghisi ulas nangka ni yg malas..habis semua nya bergetah...

Dapat la dua mangkuk...banyak jugak kan..

Dah tu rezeki allah kena la sama sama merasa,orang berbudi kita berbahasa,kita memberi orang merasa...hehehe..lain macam jer bunyi...

YaAllah,tuhan yg maha memberi rezeki...rasa macam tak percaya pun ada....Pehhhh,nasib baik tak hilang.Kalau buah mangga jiran2 selalu hilang di kebas dek pencuri yg tak kenal hukum allah..Alhamdulillah buah nangka ku ini selamat.

Tunggu lagi sebiji lagi apa pulak kesudahan nasib engkau wahai nangka....

Sekian,jumpa lagi...

27 comments:

  1. kak...sbgks tu miza punya kan???3 mgu ku mencari2 nangka..huhu

    ReplyDelete
  2. Nangka oh nangka..terbau bau sampai ke sini.

    ReplyDelete
  3. pergh. kuning gila isinye.. cnfirm manis kan... meleleh air liur nengok... hahaha.. bak siket kak :)

    ReplyDelete
  4. sedapnye kak piaaaaaaaaaaaaaa..


    nak sikit...!!

    ReplyDelete
  5. Assalam piasara..sedap tu nangka.
    acik kalau jumpa oraang jual nagka..mesti beli.tak boleh jumpa..suka makan gitu je sedap dan manis..

    ReplyDelete
  6. Dekat sebelah pagar ofis kakak ada sebatang pokok nangka baru kena cantas atasnya sebab tinggi sangat. Buahnya pun lebat juga Pia. Puas dah kami makan selalu...

    ReplyDelete
  7. slm kak..pepgi sy nmpak entri nangka ni..nyum..nyum..lame tak mkn...kalau mkn,.selalu perut masuk angin mcm kembung..nape ek?

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum kak :)

    alaa... pos sini sikit kak. :D

    ReplyDelete
  9. wahhh..
    ada lg tak..nak sikit..hehe
    besarnye buah nangka tu..cantik isinya..

    ReplyDelete
  10. sedapnya,tapi x boleh mkn byk2 sbb angin..uhuk

    ReplyDelete
  11. shedapnya nangka..misti manis ni..meleleh saliva..

    ReplyDelete
  12. wahh cedapnyer bila terlihat buah nangka masak ranum...he333..syukur alhamdulillah rezeki drp Allah...

    ReplyDelete
  13. umi pun ada buah nangka dia berbuah ari tuhh. daapp

    ReplyDelete
  14. aritu tgk nangka kat pasar malam .. terliur plak.. hehehe.. pos sikit.. keekeke

    ReplyDelete
  15. best nyerrr...BSB beli 5 ulas RM2.00 tauuu

    ReplyDelete
  16. sedapnyer nangka tu kak... dah lama tak makan ni

    ReplyDelete
  17. pehh jd elok tk de busuk sikit pun , meh ler hantar ke sini sikit hehee

    ReplyDelete
  18. pos kasi syiela sikit.. meleleh ayaq liuq dh ni

    ReplyDelete
  19. tengok nangka ni..teringat plak, bingka nangka masa kenduri tempohari kat rumah saya..uhuhuhuu..tak sempat nak makan dan licin...

    alhamdulillah...rezeki kita ada bhagian utk org lain kan kak.. :)

    ReplyDelete
  20. nangka my faberet tapi tak sesuai utk orang yang ada asthma...

    ReplyDelete
  21. sedapnya nangka tu ..meh sebungkus teringat pulak gulai nangka masa ni ..

    ReplyDelete
  22. Uishh! tengok pun kecur ni..

    ReplyDelete
  23. nangka madu ke tu? mesti tersangat wangi baunya... suka sangat walau lepas tu berangin satu badan

    ReplyDelete
  24. wah.sedapnya.kalau buat popia nangka ni best ni.

    ReplyDelete
  25. Pia sodapnya wat bubur pun sodap tau. cik ina first time hari tu ada kawan bagu bubur nagka. mabeles . kalau ko duk sebelah mesti cik ina minta seulas dua. makan nangka lebih tak berani sangat.

    ReplyDelete
  26. hehehe yong suka nangka ..nyum2

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...