Friday, 4 November 2011

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA..

Assalamu'alaikum...


Hai2 jumpa lagi korang ...harap sihat2 semuanya..Kalau tak sihat tu bawak2 lah berubat.

Jangan berserah bulat2 kepada takdir.Kena berikhtiar mencari penawar dulu sebelum pasrah.

Hari tu saya ada citer sikit pasal abang saya yg sedang sakit kat kg tu kan,ingat lagi tak?

Ada entri pasal tu,klik sini.....untuk pengetahuan korang terutama cik ina...(terima kasih sebab bertanya,sori........hari ni baru nak jawab..)Ahamdulillah,keadaan abang saya dah ok...dia dah keluar wad dah dan sedang berubat 'cara kampung' pulak.

Insyaallah,semuanya akan ok nanti.Ada org kata sakit tu DUGAAN DAN UJIAN..Allah nak uji keimanan seseorang hambanya.

Jangan ada yg mengaku beriman kalau diuji sikit pun dah mengeluh...merungut macam budak kecik...

Ada pulak yang kata sakit tu DOSA...kalau percaya macam tu...kena lah MUHASABAH DIRI...Buang dan padamkan titik2 hitam kat dalam tu...TAUBAT kepadaNYA!

Sempena nak menyambut HARI RAYA KORBAN ni,

saya sekeluarga ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA!

Sekian,entri pendek dari saya hari ni...




25 comments:

  1. kak pia...
    alhamdulilah abg kak pia dah keluar hospital....

    akak,
    selamat hr raya aidl adha jugak ye...
    sy tak balik kampung pun...sbb cuti pendek, kl cuti pjg balik laa jugak ke kluang...huhuhu

    p/s nak kek pisang...ade lg???hehehe

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah lah abg akak dah ok..

    selamat hari raya aidiladha kak..masak apa utk raya haji nanti hehe?

    ReplyDelete
  3. betullah kalau sakit kena cari penawarnya.. kena doa banyak2 juga.. yg penting kena bayk muhasabah diri.. Salam aidiladha juga..

    ReplyDelete
  4. selamat hari raya jugak buat kak pia...balik kg ke?

    ReplyDelete
  5. Selamat Hari Raya juga buat Pia & family...

    ReplyDelete
  6. anak kita syahmi dah nak raya
    ni pula di serang semput

    selamat menyambut aidiladha pia

    ReplyDelete
  7. semoga suami kak Pia cepat sembuh..

    Selamat Hari raya Aidl adha untuk akak skluarga....

    ReplyDelete
  8. assalam pia..selamat hari raya aidiladha..

    ReplyDelete
  9. selamat hari raya aidil adha pia

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah...semuga sihat sentiasa...

    ReplyDelete
  11. azian:

    "sobsob..akak tumpang sedih sbb yan tk dpt balik kg, tp takper..ramai org tk balik kg pd raya haji kan...akak nak balik kg...jommm..eh,kek pisang yer...kena buat lagi lah nampaknya,anak2 akk pun lom puas makan..."

    ReplyDelete
  12. rina avail a.k.a cik betty:

    "raya haji ker raya puasa ker,akak selalu buat ketupat palas,gulai daging jer rina..akak tolong2 mil akak..tk reti nak buat ketupat palas tu sendiri...slmt beraya rina.."

    ReplyDelete
  13. hanis azla:

    "selamat hari raya korban..a'ah kena byk berdoa kepadaNya untuk memohon kesembuhan jika di uji dgn kesakitan.."

    ReplyDelete
  14. junaina:

    "ntah ler aina,nak balik kg ker tak lom buat keputusan lagi....esok baru tau....."

    ReplyDelete
  15. kakzakie:

    "selamat juga utk akk dn keluarga..."

    ReplyDelete
  16. ati masrif:

    "kesian syahmi...ank saya pun baru jer kena batuk,(dia kalau batuk bkn sikit2..)camana nak balik kg ker tak ni..tk best raya kan kalau anak tk sihat...slmt juga utk ati dn famili semua..moga syahmi cpt sembuh"

    ReplyDelete
  17. mulut payau:

    "MP,ada pembetulan yer..bukan suami akak tp abang kandung akak yg tinggal di kg...selmat hari raya utk kamu dn keluarga juga.."

    ReplyDelete
  18. org muo , acik erna & alin marlini:

    "selamat hari raya aidiladha utk kalian semua juga...."

    ReplyDelete
  19. embun rosaliza & kpah k-poh:

    "selamat juga untuk akak berdua...terima kasih.."

    ReplyDelete
  20. selamat hari raya Aidil Adha dari kami sekeluarga....

    ReplyDelete
  21. salam aidiladha kembalik kak. :)

    alhamdulillah.
    betul kak. tak boleh nak redha je sebelum berusaha. tawakal kita takda makna andai langsung tiada usaha yang dilakukan.

    get well soon for him kak. inshaAllah. :)

    ReplyDelete
  22. Alhamdulillah keadaan abang pia dah ok.Bagus gak bawak berubat kampung. kita mampu berusaha dan berdoa, semoga Allah SWT pulihkan abang pia ye. harap sabar.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...